Švédsky reťazec obchodov s nábytkom IKEA sa stal známym po celom svete. Ako by to však vyzeralo, ak by sa výrobca zariadenia pre domácnosti rozhodol pre produkciu metstkého elektromobilu? Odpoveď ponúka nováčik vo svete automobilov Luvly.
Švédsky výrobca malých automobilov, ktorého meno vychádza z anglickej skratky LUV, teda Light Urban Vehicle [ľahké mestské vozidlo, pozn. red.] predstavil odvážny projekt drobného elektromobilu vhodného do mesta. Pozornosť púta nielen cenou, ale i plánmi s prepravou.
Špecifikáciami sa debutný model Luvly O pohybuje na hranici nutného minima. Energiu pre elektrický pohon vozidla vážiaceho menej než 400 kilogramov má zabezpečiť duo batérií s kapacitou 6,4 kWh.
Ich dobíjanie je pritom podľa výrobcu možné priamo zo štandardnej 230-voltovej zásuvky. Zhruba 15-kilogramový zdroj vodič jednoducho vymontuje a počas hodiny nabije v podmienkach bežnej domácnosti alebo kancelárskeho priestoru.
Aj napriek hospodárnemu prejavu Luvly O, ktorý by si mal na 100 kilometrov jazdy vypýtať približne 6 kWh energie, znamená nízka kapacita batérií dojazd nie viac ako 100 kilometrov.
Mini elektromobil je pritom schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť 90 kilometrov za hodinu, čo by v našich podmienkach znamenalo možnosť využiť mestské obchvaty.
Charakter mestského vozidla jednoznačne potvrdzujú rozmery. Luvly O má dĺžku 2,7 metra. Jeho šírka ľahko presahuje jeden a pol metra, výška karosérie je 1,44 metra.
Napriek rozmerovej podobnosti s notoricky známym Smartom dosiahol objem kufra 253 litrov, čím sa švédsky mini elektromobil vyrovná malým vozidlám ako Škoda Citigo. Naopak, ochudobnený zostáva o počet sedadiel a odviezť zvládne iba dve dospelé osoby.
Plánovaná forma produkcie výtvoru firmy sídliacej v Štokholme upútala pozornosť mnohých médií, pričom práve navrhovaný spôsob priniesol Luvly spojenie s nábytkovým gigantom IKEA.
Spoločnosť totiž plánuje modely O prevážať v kontajneroch rozobraté. Na rozdiel od produktov IKEA však skladanie hotového produktu nečaká na koncového zákazníka.
Masovo vyrobené a dovezené dielce z centrálnej fabriky budú následne môcť skladať menšie produkčné linky alebo fabriky. Do jedného prevozného kontajnera sa zmestia dielce na dvadsať kusov auta Luvly O, ako píše Electrek.
Širokú škálu zaujímavých špecifikácií a plánov uzatvára cena. Luvly O by mal zákazníka stáť 10-tisíc eur. Konkurencia je v tejto oblasti okresaná na niekoľko špecifických hráčov. Citroën Ami za 7-tisíc eur či Renault Twizy za takmer 13-tisíc eur budú čeliť novému bojovníkovi o zákazníkov.