Televízie cez víkend lapali po dychu. Zasiahlo nielen letné počasie, ale aj futbal
V sobotu a nedeľu večer síce bolo diváka cítiť pred obrazovkami o niečo intenzívnejšie, avšak do veľkej miery sa o to postarala RTVS, ktorá odvysielala dva zaujímavé futbalové zápasy.
V piatok najviac bodovala komédia Fakjú, pán profesor 2 a Milujem Slovensko
V cieľovke 12 – 54 si najviac divákov pozrelo nemeckú komédiu Fakjú, pán profesor 2. Na víťazstvo jej stačil rating 3,3 percenta a podiel na trhu 15,3 percenta. Česká komédia Babovřesky s ratingom 2,6 percenta a podielom na trhu 12,6 percenta bola dvojkou večera. Milujem Slovensko si pripísalo rating 2,1 percenta a podiel na trhu 9,9 percenta.
V univerzálnej cieľovke si relácia Milujem Slovensko stále drží pozíciu najsledovanejšieho programu večera. Tentoraz ju na Jednotke sledovalo 240-tisíc divákov. Dvojkou večera bola komédia Babovřesky, ktorú si na Markíze pozrelo 141-tisíc divákov. Na tretej priečke skončil film Fakjú, pán profesor 2, ktorý na Jojke sledovalo 140-tisíc divákov. Trojicu vyrovnaných výkonov uzatvára cestopis Cestou necestou, ktorý na Jednotke videlo 138-tisíc divákov.





V sobotu večer najviac zarezonoval futbal a komédia Šťastný nový rok 2: Dobro došli
Najvyššiu sledovanosť si v oboch kľúčových cieľovkách v sobotu večer pripísala televízia Joj za komédiu Šťastný nový rok 2: Dobro došli. V komerčnej cieľovke dosiahla rating 4,5 percenta a podiel 18,6 percenta a v cieľovke 12+ si túto komédiu pozrelo 260-tisíc divákov.
Najsledovanejším programom večera bol však v sobotu kvalifikačný futbalový zápas o postup na Majstrovstvá Európy 2024 medzi Islandom a Slovenskom. RTVS tento zápas vysielala súčasne na dvoch televíznych staniciach – na Jednotke a tiež na Športe. Druhý polčas zápasu dosiahol na oboch televíziách v komerčnej cieľovke rating 5,6 percenta a podiel na úrovni 22,2 percenta. V univerzálnej cieľovke sledovalo druhý polčas 364-tisíc divákov. Futbalovú dominanciu na obrazovkách potvrdil aj prvý polčas, ktorý videlo 340-tisíc divákov, a štúdio po prvom polčase, ktoré sledovalo 272-tisíc divákov.





V nedeľu večer dominovali akčné thrillery Cudzinec a Nájomný žoldnier
Hlavné komerčné televízie ponúkli divákom v nedeľu večer napínavé akčné snímky a verejnoprávna Jednotka vstúpila do hry so zaujímavým futbalom. V tesnom súboji si v komerčnej cieľovke nakoniec uchmatol titul najsledovanejšieho programu večera markizácky film Cudzinec s ratingom 4,1 percenta a podielom na trhu 15,8 percenta. Premiéra filmu Nájomný žoldnier si pripísala rating 3,9 percenta a podiel na trhu 14,6 percenta.
V univerzálnej cieľovke mal zasa mierne navrch akčný thriller Nájomný žoldnier, ktorý na Jojke sledovalo 226-tisíc divákov. Cudzinca si na Markíze pozrelo 203-tisíc divákov a najsilnejšiu trojku uzatvára druhý polčas finále Ligy národov 2023 medzi Chorvátskom a Španielskom, ktorý sledovalo 151-tisíc divákov.




