Nemecký telekomunikačný gigant Telekom v novej reklame upozorňuje na nezamýšľané dôsledky zdieľania fotiek a videí detí na sociálnych sieťach. Pomocou umelej inteligencie (AI) vytvoril z fotografie dospelú verziu deväťročnej Elly, ktorá svojich rodičov varuje pred rizikami a spôsobmi zneužitia audiovizuálneho obsahu.
Klip s dospelou Ellou sa rodičom premietal v kine bez toho, aby o tom vopred vedeli. „Mami, oci, ahojte. To som ja, Ella, teda moja staršia digitálna verzia. Je úžasné, čo dnes technológia dokáže,” začína sa jej varovanie.
Ella im dramaticky až desivo opisuje následky, aké pre jej budúci život môže mať audiovizuálny obsah, ktorý na sociálnych sieťach zdieľajú. „Na vytvorenie mojej podoby stačí pár zdieľaných fotografií na internete, kde ich môže použiť každý,” pokračuje dievča pretvorené do dospelej podoby.