
Posledný augustový víkend si televízie vypili off-sezónový kalich horkosti s vyľudneným publikom až do dna. Reprízami nabitý večerný program mlel na najsilnejších staniciach z posledného a bolo cítiť, že kombinácia rekordných teplôt a obohranej televíznej ponuky bola pre väčšinu letných divákov už červenou čiarou.
V piatok sa pozeralo Dědictví aneb Kurvahošigutntág a Milujem Slovensko
Najsilnejšie televízie sa v piatok s divákom príliš nemaznali. Na večeru mu ako hlavný chod naservírovali archívne filmové lahôdky, ktoré patria obvykle skôr do iného časového pásma, prípadne do večerného repertoára menších televíznych staníc.
V rámci retro ponuky divákov z cieľovky 12-54 nakoniec najviac zaujala česká komédia Dědictví aneb Kurvahošigutntág, ktorá napriek roku výroby 1992 ako jediná s ratingom 3,6 percenta a podielom na trhu 19,7 percenta prilákala večer k obrazovkám viac ako 100-tisíc komerčných divákov.
Dvojkou večera bola s ratingom 2,7 percenta a podielom na trhu 13,4 percenta francúzska akčná komédia Wasabi tesne pred gastronomickým cestopisom Cestou necestou s ratingom 2,1 percenta a podielom na trhu na úrovni 11,5 percenta. Milujem Slovensko sa s ratingom 2 percentá a podielom na trhu 9,6 percena ocitlo až na neobvyklom štvrtom mieste.
V univerzálnej cieľovke bola však večer opäť najsilnejšia relácia Milujem Slovensko so 197-tisíc divákmi. Komédiu Dědictví aneb Kurvahošigutntág si na Markíze pozrelo 167-tisíc divákov a o tretiu priečku sa podelili film Wasabi a relácia Cestou necestou, ktoré sledovalo zhodne 155-tisíc divákov.
Hotel Transylvánia a zábavné relácie na Jednotke si v sobotu rozdelili večer
V komerčnej cieľovke si titul najsledovanejšieho programu večera v sobotu vypýtala animovaná komédia Hotel Transylvánia 3: Strašidelná dovolenka. S ratingom 4,3 percenta a podielom na trhu 20,4 percenta sa jej podarilo odsunúť na ďalšie priečky letné tromfy RTVS. Pozícia komerčnej dvojky večera tak musela relácii Neskoro večer za rating 2,8 percenta a podiel na trhu 13,5 percenta tentokrát stačiť. V tesnom závese nasledovali Záhady tela s ratingom 2,6 percenta a podielom na trhu 12 percent.
V univerzálnej cieľovke si však zábavné relácie verejnoprávnej televízie svoje pozície bez problémov obhájili. Najsledovanejšou udalosťou večera bola relácia Záhady tela, ktorú si tentokrát nenechalo na Jednotke ujsť 260-tisíc divákov. Televízna talkshow Neskoro večer ako tandemové dvojča sledovalo 252-tisíc divákov a s výraznou diváckou stratou uzatvára prvú trojku animovaný Hotel Transylvánia 3: Strašidelná dovolenka, ktorý na Markíze pozeralo 145-tisíc divákov.
Najviac divákov zaujal v nedeľu večer Účtovník na Markíze
Akčný thriller Účtovník v nedeľu vybojoval pre Markízu titul najsledovanejšieho programu večera v oboch kľúčových cieľovkách.
V komerčnej cieľovke si Účtovník pripísal rating 4,2 percenta a podiel na trhu 18,2 percenta. O viac ako hodinu dlhšia Zelená míľa s Tomom Hanksom v hlavnej úlohe dosiahla rating 3,7 percenta a podiel na trhu 19,8 percenta a bodovala ako dvojka večera pred českým seriálom Špecialisti III. na Markíza Krimi, ktorý sa v prvej komerčnej trojke ocitol vďaka ratingu 1,4 percenta a podielu na trhu 6,7 percenta.
V univerzálnej cieľovke opäť dominoval Účtovník s Benom Affleckom, ktorý si na Markíze pozrelo 181-tisíc divákov. Zelenú míľu videlo na Jojke 147-tisíc divákov a nemecký seriál Rebelka z dobrej rodiny sledovalo na Jednotke 123-tisíc divákov.