Nemecko prichádza o svoje výsadné postavenie vo výrobe automobilov. Dôkazom toho je aj autosalón v Mníchove, ktorý sa práve skončil a na ktorom dominovali rýchlo sa rozvíjajúce čínske značky ako BYD, Dongfeng alebo XEV. Tie už v Číne v podstate nemajú konkurenciu a v budúcich rokoch plánujú mohutnú expanziu aj na európsky trh.
V minulom roku sa v Európe medzi desiatkou najpredávanejších elektromobilov umiestnilo hneď päť čínskych modelov. Napríklad od firiem BYD, Nio a Xpeng. A podľa rôznych odhadov by mohol podiel čínskych spoločností na európskom automobilovom trhu do dvoch rokov dosiahnuť až 15 percent.
Čínsky úspech sa však netýka iba elektromobilov, hoci najmä vo výrobe batérií majú Číňania pred Európou obrovský náskok. Vďaka tomu, že majú prístup k surovinám, a v posledných rokoch investovali do výskumu a vývoja veľké peniaze, môžu ponúkať svoje vozidlá za výrazne nižšie ceny.