Mesto naďalej trvá na trasovaní električkovej trate popred nové SND

Tento variant považuje za najlepší z hľadiska dopravnej obslužnosti územia či nákladovosti. Informoval o tom hovorca Bratislavy Peter Bubla, ktorý zároveň potvrdil, že štúdia uskutočniteľnosti nie je stále vypracovaná.

Mohlo by Vás zaujímaťHrozný prípad znásilnenej študentky: Dievča leží v nemocnici v bezvedomí

„Trváme na tom, že ide o najlepší možný variant z pohľadu dopravnej obslužnosti územia, to znamená najkratšej jazdnej doby, množstva prepravených cestujúcich. Zároveň toto riešenie predstavuje najnižšie náklady na realizáciu. A zastávame naďalej názor, že električka do verejného priestoru patrí,“ skonštatoval Bubla.

Mohlo by Vás zaujímaťBratislava sa teší z opravených ciest a chodníkov. Pribudnú k nim ďalšie

Magistrát zároveň v spolupráci so Slovenskou technickou univerzitou (STU) v Bratislave pracuje na štúdii uskutočniteľnosti, ktorá má posúdiť vplyv trate z hľadiska hluku a vibrácií či statiku trasovania. Výsledky má predložiť Ministerstvu kultúry SR. „Mesto stále pracuje na tejto štúdii spolu s STU, ktorá mala počas letných prázdnin letnú prestávku,“ poznamenal Bubla.

Mohlo by Vás zaujímaťTuristov na Slovensku pribúda: Našu krajinu v júli navštívilo viac ako 660-tisíc ľudí

Hlavné mesto zároveň pracuje na aktualizácii dokumentácie pre územné rozhodnutie, kde zohľadňuje aj pokyny Okresného úradu Bratislava. Okrem iného sa tam uvádza, že navrhovaný zámer sa bude posudzovať podľa zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie (EIA). Súčasťou EIA je trasovanie po Pribinovej ulici s doplňujúcou vetvou električkovej trate, ktorá je vedená poza budovu SND. S variantom zapustenia trate do zeme sa nepočíta. „S týmto variantom sme nepočítali ani nepočítame z dôvodu vysokej nákladovosti,“ dodal Bubla.

Mohlo by Vás zaujímaťTakmer 52 percent ľudí zo Slovenska by privítalo viac žien v politike

Nové vedenie ministerstva kultúry v lete uviedlo, že sa stretlo so zástupcami hlavného mesta aj verejnosti a vypočulo si argumenty oboch strán. Čaká na prisľúbenú štúdiu, na základe ktorej prehodnotí alebo potvrdí predchádzajúce stanovisko. Bývalé vedenie rezortu s trasovaním električky popred nové SND nesúhlasilo. Argumentovalo totiž vážnymi rizikami, na ktoré upozornilo s odvolaním sa na výsledky odbornej vibroakustickej štúdie, ktorá uprednostnila vedenie trate poza divadlo. Obavy vyjadrilo aj vtedajšie vedenie SND, ale aj časť verejnosti.

Mohlo by Vás zaujímaťSlovenskí motoristi by nemali so zlacňovaním na pumpách počítať

To, že budúca električková trať v zóne Chalupkova povedie aj popred novú budovu SND po Pribinovej ulici, oznámil primátor Bratislavy Matúš Vallo koncom októbra 2019. Argumentoval tým, že po analýze sa tento variant javí ako najlepší. Ministerstvu navrhlo aj alternatívnu trasu, ktorá divadlo obchádza okolo neho. Tieto návrhy zapracovali aj do zmien a doplnkov územného plánu. Mesto má pri realizácii trate spolupracovať so súkromným investorom.

(tasr)