BRATISLAVA – Pod železničnou stanicou v Petržalke sa nachádza pôvodných 84 parkovacích miest, ktoré sa nikdy nevyužívali. Ide pritom asi o jeden z najväčších paradoxov v hlavnom meste, keďže problém s parkovaním je naozaj vypuklý.
Celý komplex železničnej stanice vrátane podzemných garáži bol hotový v roku 1987. V kolaudovanom konaní ho v tom období podľa vtedajších technických noriem povolil Úrad pre reguláciu železničnej dopravy, konkrétne sekcia špeciálneho stavebného úradu. V 90. rokoch prešla stanica rozsiahlejšou prestavbou do dnešnej podoby a spája najmä regionálnu železničnú sieť medzi Slovenskom a Rakúskom.
Na priestory garáže, ktoré sú v nevyhovujúcom stave z pohľadu prevádzkovania na pôvodný účel, sa ale zrejme pozabudlo. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pritom evidujú množstvo prevádzkových problémov súvisiacich s garážami, ktoré priebežne riešia odstraňovaním havarijných stavov na inžinierskych sieťach v uvedenom objekte. „Kanalizačné rozvody, ktoré sú vedené v stropnej časti garáží sú technicky nevyhovujúce, na viacerých miestach prichádza k porušeniu potrubia. V prípade parkovania vozidiel hrozí ich poškodenie. Parkovacie miesta nevyhovujú nateraz platným technickým normám. Garážová brána je nefunkčná, prístupovú cesta takisto nespĺňa súčasné štandardy,“ priblížila Bratislavskému Štandardu Ria Feik Achbergerová, riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR.
Vzhľadom na rozsah problémov a finančných možností železníc sa tak rekonštrukcia podzemných parkovacích priestorov zrejme tak skoro nezačne. Tento problém totiž nepatrí ani medzi vládou schválené strategické priority. „Vzhľadom na limitovaný rozsah investičných prostriedkov ŽSR, na rekonštrukciu a modernizáciu tohto nebytového priestoru, momentálne nie je táto investičná aktivita uvoľnená,“ doplnila Feik Achbergerová.