Zamestnávateľ deklaroval úprimný záujem napraviť nežiadúce pochybenia v správaní jednotlivcov v spoločnosti Kaufland. Firemná kultúra má totiž stanovené jasné základy a musí sa s ňou stotožniť každý jeden, nielen vedúci zamestnanec.
Žilinskému Štandardu sa podarilo zistiť, že situácia v obchodných reťazcoch na Slovensku sa rapídne zmenila. Do redakcie sme dostali nespočetné množstvo správ od zamestnancov, že vďaka našim článkom sa k nim nadriadení konečne správajú ako k ľuďom. „Musím povedať, že vďaka vašim článkom sa konečne začali diať veľké veci k lepšiemu. Odrazu je dochádzka v desaťdňovom režime, na zmeny v smenách sa upozorňuje vopred, čo sa tak doteraz nedialo. Vedúci oddelenia kontaktuje zamestnanca ohľadne zmeny a až po jeho súhlase sa zmena uskutoční. Dokonca mávame stretnutia s vedúcimi a aj tieto rozhovory sú zrazu ľudskejšie, zdá sa, akoby sa o nás viac zaujímali," napísala nám čitateľka, ktorá vo firme pracuje takmer päť rokov.
Ďalšia zamestnankyňa Žilinskému Štandardu napísala, že na ich filiálke sa po našich článkoch všetko zmenilo. „Vedúci sa nás pýtajú, ako sa máme, ako sa nám pracuje a či sme spokojní. Navštívila nás aj dôverníčka, takže ste spravili poriadny rozruch a hlavne poriadok, ktorý tu mal byť dávno," píše pani Jarmila.
Od samého začiatku sme komunikovali s organizáciou OZ KOVO Kaufland, ktorý nám pred časom potvrdil, že budú mať so spoločnosťou o týchto témach stretnutie. Dohodnutí sme boli, že nás budú po stretnutí informovať, čo sa však nestalo a prestali s nami komunikovať. „My sme sa s vedením dohodli na určitých veciach a neviem, kde ste prišli na to, že ste to vyriešili vy," odpísala nám organizácia.
V danej veci sme oslovili aj spoločnosť, ktorá nám potvrdila, že s organizáciou KOVO Kaufland spolupracujú a na debate padli témy aj o našich zverejnených problémoch. „Vážime si našich zamestnancov a podporujeme otvorenú a obojstrannú komunikáciu. Naši zamestnanci sa vždy môžu obrátiť na svojich nadriadených, dôverníkov alebo priamo na oblasť Ľudských zdrojov. Akýkoľvek, aj nesúhlasný, ale konštruktívny podnet nám pomáha pri sebareflexii a umožňuje nám spoločne napredovať," vyjadrila sa pre náš denník hovorkyňa Lucia Vargová.
Vrcholový predstaviteľ spoločnosti Kaufland International v Nemecku Thorsten Sauter potvrdil, že o blaho a zdravie zamestnancov má firma prvoradý záujem a že dodržiavanie práv je v centre ich záujmu.