Prihlásiť sa

Poliaci postavia ročne dvesto kilometrov diaľnic, my len desatinu z toho. Zákon o verejnom obstarávaní treba zmeniť

Stavby: Pri Ružomberku prerazili dia¾nièný tunel Èebra Slávnostné prerazenie tunela Čebrať, ktorý je súčasťou úseku D1 Hubová - Ivachnová, sa uskutočnilo v roku 2022. Foto: Ján Krošlák/TASR

„Kde je vôľa, tam je cesta, a kde je cesta, tam je život,“ zaznelo pred niekoľkými dňami na medzinárodnej konferencii o výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest v krajinách V4. Na Slovensku ich máme oproti EÚ žalostne málo. Po riešenia pritom nemusíme chodiť ďaleko, veľkým vzorom nám môže byť napríklad Poľsko, ktoré ročne postaví desaťnásobne viac kilometrov diaľnic ako Slovensko. Odborníci sa zhodujú, že na prelomenie žalostného stavu treba zmeniť legislatívu o verejnom obstarávaní.

Myšlienku z úvodu tohto článku vyslovil na záver svojho príhovoru generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Vladimír Jacko. Pomalú výstavbu diaľnic na Slovensku podľa neho spôsobili nedostatočná príprava a zlá koncepcia.


Ďakujeme, že čítate Štandard.

Získajte limitovaný bezplatný prístup k článkom vďaka vytvoreniu bezplatného účtu alebo sa prihláste a pokračujte v čítaní.

alebo

Neobmedzený prístup v rámci celého Štandardu. Možnosti predplatného

Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami