LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ – Liptov je jednou z najznámejších destinácií cestovného ruchu na Slovensku. Už 15 rokov je región vizuálne známy pod logom v tvare červeného lichobežníka, ktorý vyjadruje liptovskú kotlinu na mape. Do nadchádzajúcej zimnej sezóny vstupuje s novým modernejším logom, ktoré je čitateľnejšie a jednoduchšie v duchu aktuálnych trendov.
Liptov má každoročne zhruba jeden a pol milióna prenocovaní a spolu s Vysokými Tatrami a Bratislavou patrí k najobľúbenejším turistickým destináciám na Slovensku. Región charakterizujú vysoké hory, pasienky, termálne pramene, vodná priehrada a veľké množstvo iných prírodných či ľudskou rukou vytvorených atrakcií, ktoré sa spájajú pod jednu značku Liptov v tvare červeného lichobežníka.
„Vo VisitLiptov sme sa už dlhšiu dobu pohrávali s myšlienkou, ako upraviť našu značku, tak aby sme jej vliali novú energiu, ale zároveň sme nechceli žiadnu revolúciu. Výsledkom našich snáh je nové čitateľnejšie a graficky jednoduchšie logo destinácie Liptov. Pozmenilo sa písmo a jemne sme tiež upravili farebnosť loga, ale zostali sme stále pri červenej, lebo ju vnímame ako silnú farbu, ktorá najlepšie charakterizuje energiou a atrakciami nabitý horský región,“ povedala riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV Darina Bartková. V online prostredí je známy región Liptov pod názvom VisitLiptov. Webová stránka, facebookový aj instagramový účet ako aj YouTube kanál, Tiktok a Linked In sú tak zjednotené a ľahko komunikované pod rovnakým názvom.
Ťažiskové sezóny pre Liptov sú leto a zima. Tá najbližšia dokonca bude aj svetová vďaka Svetovému poháru žien v lyžovaní v Jasnej. Vynovený branding bude destinácia používať postupne a to už od nástupu aktivít smerujúcich k propagácii, komunikácii a následne aj rozbehu zimnej sezóny 2023/24. Nová zimná sezóna na Liptove začne 2. decembra 2023 na Chopku, kde sa symbolicky stretnú Liptáci a Horehronci. Na kopci, ktorý regióny spája, naštartujú spoločne svetovú zimnú sezónu.
Pre slovenský trh je súčasťou loga claim TREBA ZAŽIŤ a pre zahraničie sa používa identické logo s podtitulom SLOVAKIA. Súčasťou vizuálnej identity Liptova sú aj podznačky Cykloregión Liptov a Produkt Liptova. Región sa prezentuje aktívne na svojich tradičných trhoch, ktorými sú Slovensko, Česko, Poľsko a Maďarsko a na vzdialenejších trhoch aj spolu s cestovnou kanceláriou Enjoy Tatras, ktorá zastupuje za hranicami aj vysokotatranský región.
Oblastná organizácia cestovného ruchu REGION LIPTOV financovala rebranding aj z dotácie Ministerstva dopravy SR vo výške 3000 eur.