BRATISLAVA – Verejnosť sa počas nedele definitívne rozlúčila s trolejbusmi Škoda 15 Tr, ktoré 33 rokov prevážali cestujúcich po Bratislave. Ich poslednou trasou s cestujúcimi bola od Hodžovho námestia do Depa Hroboňova.
Hranaté trolejbusy odviezli počas svojej služby milióny cestujúcich a v ich kabínach sa vystriedalo aj množstvo vodičov. Trolejbusy boli charakteristické hranatým tvarom prednej a zadnej časti, syčiacimi dverami či špecifickým zvukom počas jazdy. S vynovením vozového parku novými hybridnými trolejbusmi bolo nutné, aby v depách uvoľnili miesto novšej generácii. „Prvé kĺbové trolejbusy 15 Tr s dĺžkou takmer 18 metrov a celkovou kapacitou 150 cestujúcich, z toho 44 sediacich, boli do Bratislavy dodané v roku 1990. Celkovo bolo do Bratislavy od roku 1990 do roku 2002 dodaných 38 vozidiel 15 Tr, 22 z nich v modernizovanej verzii označovanej ako 15 TrM,“ píše sa na webe Dopravného podniku Bratislava. U týchto inovatívnych trolejbusov sa zmenil dizajn čela vozidla, pribudol elektronický informačný panel a tlačidlá na otváranie dverí cestujúcimi, či novší dizajn sedadiel s plyšovým poťahom.
Legendárne trolejbusy boli v posledných rokoch nasadené iba v nočných hodinách. Dôvody ich vyradenia ani tak nesúvisia s technickým stavom, keďže boli počas prevádzky spoľahlivé. Ich vyradenie súvisí okrem modernizácie vozového parku aj s interiérovým vybavením, ktoré už nespĺňa komfort dnešnej doby. „Po dodávke nových kĺbových trolejbusov 31 Tr v rokoch 2013 až 2015 sa premávka starších vozidiel utlmila. Pravidelne sa trolejbusy vypravovali iba na dve nočné poradia linky 203, neskôr 44, ktoré okrem niekoľkých večerných spojov spomínanej linky zabezpečovali spoje nočných liniek N44, N47 a N72,“ dodala webová stránka dopravcu.