Jediný výrobca motorov na Slovensku ich vyprodukoval už 7 miliónov

Produkcia pozostáva nielen z montáže, ale aj z obrábania hlavných kovových častí motora, ako sú bloky, kľuky a hlavy. Automobilka oslávila včera 24. novembra významný míľnik vo svojej histórii, keď z výrobnej linky motorárne 2 zišiel jubilejný 7-miliónty motor. Ide o benzínový agregát s objemom 1,6 litra, ktorý bude súčasťou plug-in hybridnej verzie modelu Sportage vyrobenej priamo v Tepličke nad Váhom.

Aktuálna výrobná kapacita zahŕňa rôzne typy motorov, od benzínových s objemom 1,5 a 1,6 litra po naftové s objemom 1,6 litra. Kia Slovakia začala výrobu pohonných jednotiek spolu so spustením výroby automobilov v roku 2006.

Výstavba diaľnice D3 na Kysuciach sa predlžuje. Kedy ju konečne dostavajú?

Mohlo by Vás zaujímať Výstavba diaľnice D3 na Kysuciach sa predlžuje. Kedy ju konečne dostavajú?

V druhej hale spustili produkciu v roku 2011 a týka sa výlučne benzínových motorov. Rekordným bol rok 2016, keď automobilka vyrobila takmer 613-tisíc agregátov. „Pri výrobe motorov sa využívajú najmodernejšie technológie a obrábacie stroje, ktoré zabezpečujú veľmi presné obrábanie časti motora, s presnosťou na mikróny. Finálne produkty sa vyznačujú minimálnou chybovosťou. Na kritické montážne procesy sú aplikované kontrolné systémy, ako napríklad kontrola pozície uťahovania. Na inšpekciu dielov sa postupne aplikujú automatické systémy s umelou inteligenciou, ktoré v kombinácii s odbornosťou a skúsenosťami operátorov zaručujú vysokú úroveň kvality vyrobených motorov“, vyjadril sa pre náš denník vedúci výroby motorov v Kia Slovakia Juraj Kajánek.

Žilinský kraj podporuje mladé talenty

Mohlo by Vás zaujímať Žilinský kraj podporuje mladé talenty

Aktuálne sú veľkou výzvou projekty súvisiace s emisnými normami Euro 6e a Euro 7. V prípade projektu Euro 6e bolo možné vďaka vysokej odbornosti zamestnancov pripraviť a realizovať celú modifikáciu svojpomocne v rámci oddelenia. Modifikácia liniek na normu Euro 7 začne počas tohtoročnej zimnej odstávky a bude postupne pokračovať.

„Vysoká úroveň znalostí a zručností našich zamestnancov je dosiahnutá pravidelným vzdelávaním. Ich permanentný rozvoj je okrem obrábania kovov a montáže zameraný aj na programovanie robotov a technológií zaručujúcich mimoriadnu presnosť dielov,“ doplnil Kajánek.

V roku 2020 prešla dôležitou modernizáciou hala 2, v rámci ktorej zabezpečila investícia vo výške 70 miliónov eur výrobu druhej generácie benzínových motorov 1,6 GDi a T-GDi. Od roku 2018, najmä vplyvom dieselgate, sa dramaticky znížil dopyt po naftových agregátoch. Odvtedy je viac vyťažená práve nová hala na výrobu benzínových pohonných jednotiek.

Liptovský policajt si splnil detský sen. Toto mu môžu viacerí závidieť

Mohlo by Vás zaujímať Liptovský policajt si splnil detský sen. Toto mu môžu viacerí závidieť

V roku 2023 je pomer vyrobených benzínových motorov až 87 percent. „Kia Slovakia už od začiatku produkcie exportovala vyrobené motory aj do iných automobilových závodov. Ide najmä o sesterský závod Hyundai Motor Manufacturing Czech, kam každoročne smeruje takmer polovica produkcie. Za prvých 10 mesiacov tohto roka to bolo 190-tisíc motorov, čo predstavuje 44 percent našej výroby. V menšom množstve vyvážame aj do závodu Hyundai v Turecku a v minulosti sme ich dodávali aj do závodu Indii,“ uzavrel hovorca spoločnosti Tomáš Potoček.