EÚ čelí vážnemu problému. Automobilový priemysel, ktorý vytvára v bloku viac ako sedem percent HDP, stráca na sile. Predaje Volkswagenu, najväčšieho európskeho producenta automobilov, zostávajú pod úrovňou pred pandémiou na domácom aj zahraničnom trhu. Vyhliadky na rok 2024 sú podľa experta ešte horšie. Dôvodom je najmä Čína.
Expert na automobilový priemysel Helmut Becker v rozhovore pre nemeckú televíziu n-tv upozornil, že pozícia nemeckých výrobcov automobilov bude v tomto roku horšia ako v roku 2023. „Globálny konkurenčný tlak sa všeobecne zvyšuje. Čínski výrobcovia sa čoraz viac tlačia na globálny trh. Ceny klesajú a znižujú sa aj výnosy,“ povedal Becker.
Európska únia stále patrí medzi najväčších svetových výrobcov motorových vozidiel. V niektorých regiónoch tržby z tohto segmentu pokrývajú až 25 percent HDP. Automobilový priemysel zabezpečuje viac ako šesť percent európskej zamestnanosti, čím poskytuje pracovné miesta 13,8 miliónom Európanov. Je tiež najväčším súkromným investorom do výskumu a vývoja v EÚ.
To znamená, že ak by sa čínske automobily u nás presadili, pre Európu by to malo vážne ekonomické následky. „Zatiaľ sa však nevie, či bude tento útok úspešný. V minulosti výrobcovia automobilov z ríše stredu v Európe pravidelne sklamávali,“ poznamenal expert.
Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami
Cookies na našej webovej stránke používame len v dvoch prípadoch. V jednom prípade pre meranie návštevnosti v Google analytics a v druhom prípade pre prihlásenie užívateľa.
Nakoľko sme zrušili inzercie, reklamy a merania tretích strán, nezbierame žiadne citlivé dáta o užívateľoch.
Preto potvrdením súhlasíte so základnými cookies na našom webe.