Počas prestavby nadjazdu v Poprade pôjde obchádzka po Kukučínovej a Levočskej ulici

POPRAD – Rekonštrukcia železničnej trate v úseku Poprad – Vydrník sa blíži. S tým súvisia aj nevyhnutné obmedzenia spojené s prestavbou železničného nadjazdu nad cestou I/66 v Poprade.

Poprad nadjazd 66 Železničný nadjazd nad cestou I/66 v Poprade kompletne prestavajú. Foto: Rastislav Ovšonka

Keďže na jednom z najvyťaženejších dopravných úsekov dôjde počas výstavby k úplnej uzávere cesty, už dlhšie sa pripravujú náhradné trasy a obchádzky.

Mesto Poprad zverejnilo na sociálnych sieťach informáciu, že rokuje s ministerstvom dopravy o vyňatí časti diaľnice pri Poprade zo spoplatnených úsekov, čím by sa vytvorila bezplatná obchádzková trasa v Poprade cez diaľnicu.

Presný termín začiatku prác na stavbe Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy. Časť: A.1 Poprad Tatry (mimo) – Vydrník stále nie je známy aj napriek tomu, že už 22. decembra Železnice Slovenskej republiky podpísali zmluvu s víťazom verejného obstarávania, Združením pod Dubinou. Členmi združenia sú TSS Grade Bratislava a Doprastav Bratislava.

Modernizácia úseku trate Poprad – Vydrník bude stáť takmer 368,898 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Lehota výstavby celého úseku je 1 004 dní od odovzdania prvého staveniska.

„V súčasnosti sa po podpise zmluvy riešia ďalšie náležitosti ako spracovanie a schvaľovanie harmonogramu postupu prác, finančný harmonogram či stanovenie expertov. Až po vykonaní a schválení administratívnych krokov môže objednávateľ pristúpiť k odovzdávke staveniska,“ uviedla pre Prešovský Štandard hovorkyňa ŽSR Vladimíra Bahýlová.

Preto aj termín výstavby železničného nadjazdu nad cestou I/66 a technologický postup stavebných prác budú jasné až z harmonogramu, ktorý spracuje zhotoviteľ stavby.

Nadjazd bude rozšírený tak, aby jeho šírkové usporiadanie umožnilo rekonštrukciu cesty I/66 na štvorpruhovú komunikáciu. Súčasný železničný nadjazd podľa našich informácií postavili ešte v 50. rokoch 20. storočia.

Rozšírenie cesty I/66 v Poprade zahŕňa výrub prekážajúcich drevín, búracie práce prekážajúcich objektov rôznych vlastníkov, preložky a úpravy inžinierskych sietí, výstavbu štvorpruhovej komunikácie, autobusovej zastávky na samostatných pruhoch a odbočenia, súbežné chodníky pozdĺž cesty a chodníky od autobusovej zastávky k rieke Poprad a pozdĺž rieky k lávke ponad rieku, riešenie odvedenia zrážkových vôd, vonkajšie osvetlenie komunikácie a chodníkov a cestnú svetelnú signalizáciu.

Keďže prestavba nadjazdu sa bude robiť počas úplnej uzávery cesty I/66 spájajúcej Poprad s Kežmarkom, nevyhnutná bude obchádzková trasa. V rámci modernizácie trate sa vybuduje nové kolmé napojenie Kukučínovej na Levočskú ulicu pri Husom potoku.

Výstavba je plánová počas prác na modernizácii železničnej trate pred začiatkom úprav Štefánikovej ulice – cesty I/66. Presná doba realizácie bude podľa hovorkyne železníc známa po predložení harmonogramu výstavby vybraným zhotoviteľom stavby.

„Výstavba nového prepojenia prebehne na začiatku stavby modernizácie pred prácami na železničných mostoch nad cestou I/66, teda pred uzatvorením cesty I/66. Táto komunikácia bude primárne slúžiť ako obchádzková trasa počas uzatvorenia cesty I/66,“ uviedla hovorkyňa Vladimíra Bahýlová. Mesto Poprad vybudovalo časť novej cesty spájajúcej Levočskú s Kukučínovou ulicou v roku 2023.

Náklady na výstavbu miestnej komunikácie pri Husom potoku budú vyše 162-tisíc eur. Prestavba železničného mosta nad cestou I/66 bude stáť viac ako tri milióny eur a náklady na výstavbu nového mosta na vlečke takmer jeden milión eur.


Štátnej forme pomoci rodinám s deťmi na Slovensku trvalo až 18 rokov, kým z pôvodných 13,32 eura poskočila na niečo vyše 43 pred dvomi rokmi. Krok, ktorý priklepol na dieťa ešte zhruba o stovku viac,…
Prejsť na článok
Bude to hotová Sodoma a Gomora. Doslova peklo čaká na motoristov počas opravy poškodeného potrubia na hlavnej križovatke v centre Nitry. Vodári chcú potrubie opraviť v dvoch etapách, pričom tá prvá je naplánovaná na obdobie…
Prejsť na článok