POPRAD – Blížiaci sa začiatok rekonštrukcie železničnej trate v úseku Poprad – Vydrník vyvoláva obavy o riešenie dopravy počas úplnej uzávery cesty, kým bude zrealizovaná výstavba nového nadjazdu. Súčasne s ním dôjde aj k rozšíreniu cesty I/66 pod nadjazdom z dvoj- na štvorpruhovú cestu.
Jednou z alternatív je oslobodenie od poplatku časti úseku diaľnice okolo Popradu, ktorý by mali miestni využívať ako obchádzkovú trasu. O vyňatí úseku diaľnice okolo Popradu sme písali v pondelok. Ďalšie možné obchádzkové trasy sú ulice Vagonárska a Vodárenská cez miestne časti Spišská Sobota a Veľká.
Ďalšia alternatíva je prepojenie ulíc Kukučínova a Levočská. Táto trasa je určená ako primárna počas rekonštrukcie trate aj pre samotné železnice. Tento úsek však ešte nie je ukončený, keďže je súčasťou celého projektu rekonštrukcie železničnej trate.
Jednou z možností je opätovné sprejazdnenie nedokončenej Novej ulice. Tu je však približne od polovice minulého roku osadená rampa. Tá tu pribudla približne v rovnakom čase, ako sa do nového domu na Novej ulici presťahoval primátor Anton Danko.
Viacerí Popradčania na sociálnych sieťach túto situáciu komentovali tak, že rampu si tam dal osadiť samotný primátor, aby mu popred dom nejazdili autá. Anton Danko tieto názory odmieta.
Krátko po osadení rampy na Novej ulici sa v google mapách objavilo označenie tejto rampy ako Primátorská rampa.
„Dozvedel som sa, a to už bola taká podpásová správa, keď som si minulý piatok v aplikácii google maps všimol, že niekto iniciatívne nazval túto rampu Primátorova rampa. Povedal som si, už dosť a poďme to riešiť,“ komentoval celú situáciu primátor Popradu Anton Danko.
Aj na základe tejto skutočnosti mesto Poprad vyzvalo Okresný dopravný inšpektorát v Poprade, aby „sa oni prihlásili, že oni zavreli túto cestu, nie ja. Zhodou okolností, že ja tam bývam, tak to hodili na mňa, že ja som zatvoril cestu. Už keď logicky chcem o tom rozprávať, tak ak by som to chcel ja zatvoriť, tak to zatvorím pred troma rokmi, kedy som vedel, že idem stavať rodinný dom,“ povedal primátor.
Podľa primátora je len náhodou, že rampa bola osadená na ceste v dobe, keď sa nasťahoval do nového domu na Novej ulici s rodinou.
„Niekto si dal tú robotu, že ju nazval Primátorova rampa. Dnes odišli listy, kde vyzývam dopravný inšpektorát, aby sa k tomu prihlásil a buď ju otvoril, alebo nech povie, že on dal príkaz na jej zatvorenie,“ doplnil primátor.
Ďalší list zaslalo mesto spoločnosti Aquacity, keďže rampa, ako i časť cesty na Novej ulici, sa nachádza na jednom z jej pozemkov. „Vyzývame Aquacity, aby otvorili túto rampu, keď dôjde k zatvoreniu cesty I/66. Aj to je nejaké riešenie,“ dodal primátor Danko.
Dnes už Primátorskú rampu v google mapách nenájdete. Mohol ju odstrániť ten, kto ju do systému zadal, prípadne to mohol urobiť aj samotný prevádzkovateľ mapového portálu. Skutočná rampa však na Novej ulici neďaleko Aquacity stále je.
Keďže Novú ulicu využívali motoristi hlavne v čase dopravných špičiek na ceste I/66 v ranných a poobedňajších hodinách, časť z nich sa presunula na komunikáciu po uliciach Vodárenská a Vagonárska. Tu však vodičom komplikuje prejazd šesť spomaľovačov.
Tieto ešte prednedávnom pokojné ulice sa tak stávajú výrazne rušnejšími ulicami v meste. Pokojná časť však po osadení rampy vznikla na konci Novej ulice.