Vodáci z Turca boli v raji, keď splavovali Hornád v Národnom parku

VRÚTKY – Osem turčianskych vodákov si spestrilo začiatok sezóny splavovaním Hornádu v Národnom parku Slovenský Raj.

vodáctvo Ľubo Gottwald Ľuboš Gottwald pri splavovaní Hornádu. Foto: Richard Pilník

Na Hornád sa mohli vybrať až pred pár dňami, lebo túto rieku je možné splavovať od 1. mája, čo určuje Správa Národného parku Slovenský Raj (Spišská Nová Ves).

„Keďže počet vodákov v Turci nám rastie a hlad po nových riekach je neustály, snažíme sa využiť každú príležitosť na pekný splav. No a prielom Hornádu jednoznačne patrí medzi najkrajšie rieky Slovenska, a to nielen svojou unikátnou scenériou, ale aj technickou náročnosťou splavu,“ povedal pre Žilinský Štandard inštruktor vodnej turistiky z vodáckeho klubu Lodenica Štrky Ľuboš Gottwald.

Vodáci z Turca po prvý raz vyšli na vodu v tomto roku už vo februári, čo im umožnilo prijateľné počasie. Pravidelne splavujú horný Turiec, ale aj Váh do Strečna. V ich kalendári splavov však figuruje napríklad aj Hron.

V najbližšom období by radi absolvovali splav dravej rieky Belá pri Podbanskom. Veľmi sa na to tešia, ale ešte si musia počkať na lepšie podmienky s hladinou vody. Jej výška by mala byť nad 80 cm. Bude to veľká výzva, lebo Belá je považovaná za najťažšiu rieku na splavovanie na Slovensku.

„Náš klub, ktorý má 30 členov, sa angažuje aj ako organizátor športového podujatia Turčiansky vodácky triatlon. Šiesty ročník sa uskutoční 15. júna. Vodácky triatlon je oproti klasickému (plávanie, cyklistika, beh) iný v tom, že namiesto prvej disciplíny bude splav na kanoe, kajaku či rafte,“ dodal pre Žilinský Štandard Gottwald.


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac