Spoločnosť Lego je sklamaná z komunikácie na webe Dráčika. Podniká preto príslušné kroky v oblasti inzercie.
Na Slovensku sa pred niekoľkými dňami objavil web, ktorý vyzýva na koordinovanú aktivitu zameranú proti hračkárskemu reťazcu Dráčik. Stránka nesie názov dajte-im-vediet.sk. Web vyzýva bežných ľudí na to, aby prostredníctvom e-mailu kontaktovali firmy na priloženom zozname, ktorých produkty Dráčik predáva, a ozrejmili im, čím ďalším sa táto spoločnosť už niekoľko mesiacov zviditeľňuje.
Reč je o početnom množstve politických a ideologických odkazov, ktoré Dráčik vo forme bannerov umiestňuje na svoj e-shop zhruba od začiatku tohto roka.
Lego bude situáciu skúmať naďalej
Prvé lastovičky sa už objavujú. Výrobca originálnych stavebníc Lego zverejnil na sociálnej sieti Facebook predvianočné video. Pod príspevkom sa vzápätí objavilo viacero kritických komentárov v súvislosti s tým, že Lego distribuuje svoje výrobky aj do Dráčika.
Jeden z komentujúcich sa priamo opýtal: „Dobrý deň, dokedy bude Lego dodávať svoje produkty do Dráčika?“ Oficiálna facebooková stránka spoločnosti Lego mu odpovedala, že táto záležitosť sa rieši.
„Dobrý deň, Michal. Veríme, že každý je úžasný a mal by sa cítiť súčasťou tímu, spoločnosti. Boli sme sklamaní, keď sme videli komunikáciu na webe Dráčik, a pozastavili sme propagačnú inzerciu, kým situáciu preskúmame,“ uviedla spoločnosť Lego v komentári.
Majiteľom spoločnosti Dráčik je podnikateľ Dušan Víglaský. Hoci spomenuté kontroverzné odkazy nie sú podpísané, vo všeobecnosti sa predpokladá, že ich autorom je práve tento podnikateľ – až na zopár výnimiek – žijúci vo veľkom mediálnom ústraní.
Dráčik na Slovensku prevádzkuje 74 predajní, v susednom Česku 73. V rekordnom roku 2019 zaznamenal tržby na úrovni 68 miliónov eur. Najúspešnejší z hľadiska zisku bol rok 2020, v ktorom zarobil 2,2 milióna eur. Vlani Dráčik získal ocenenie Obchodník roka. To, či vôbec a ako sa najnovšie dianie odzrkadlí aj na biznisových výsledkoch spoločnosti, ukážu nasledujúce mesiace a roky.
(est)