Je to strašný problém, že Slováci veria v Božiu spásu, hovorí Martin Šimečka
Prečítal som si záznam diskusie Denníka N „Ako zachrániť demokraciu“, ktorú viedla Monika Tódová a jej účastníkmi boli Martin Milan Šimečka, Michal Vašečka, Marián Leško a Matúš Kostolný.
Váhal som, či záznam čítať, keďže človek vie, čo tak asi môže očakávať, a spravidla sa nemýli. Ale občas sa to oplatí, lebo stále možno nájsť čosi prekvapujúce. A tak som čítal a veru som aj našiel.
Dosť sa to točilo okolo Majerského výroku o LGBT ideológii ako o „pliage“.
Šimečka závidí českej spoločnosti jej ateizmus
Riešila sa i otázka, prečo sú v Česku registrované partnerstvá už od roku 2005 a u nás stále nie. K tomu Šimečka hovorí: „Jednu vec (Čechom) závidím.“ A potom vysvetlil, že Česi po husitských vojnách a po Bielej Hore prestali veriť na Božiu spásu. Šimečka hovorí: „V podstate sa na to vykašľali. A keď neveríte na Božiu spásu, tak vám LGBTI môže byť ukradnuté.“
Tak to je to v zázname diskusie a ja som si dovolil len zameniť vo výraze Božia spása malé b za veľké, lebo tak som naučený.
Slováci stále veria, to je podľa Šimečku ten strašný problém
Potom už Šimečka nezvratne smeroval do finále, v ktorom vysvetlil, prečo majú Slováci problém s registrovanými partnerstvami. Hovorí: „Slováci stále veria (v Božiu spásu), to je ten strašný problém.“
Nuž tak. Veríme, a to je ten problém. A nie hocijaký. Strašný.
S koreláciou medzi odmietaním požiadaviek LGBT ideológie a kresťanskou vierou v Boha (a Božiu spásu) sa dá súhlasiť.
Ale preto povedať, že viera je strašný problém?
Viera v Boha bola oficiálne problémom pre komunistov, ktorých ideológia im velila, aby vieru postupne vykoreňovali a nahradili ju takzvaným vedeckým ateizmom.
Po roku 1989 sme sa stretávali skôr s kritikou, že Slovensko sa deklaruje ako kresťanské, ale že sa tak nie vždy správa. Prosím, môžeme o tom diskutovať. Stretávame sa aj so snahou kresťanskú vieru reformovať a niektoré jej články jednoducho zrušiť. O diskusiu o tom síce nemám záujem, ale aspoň oceňujem, že reformátori nezavrhujú vieru ako takú.
Ale od Šimečku teraz prvýkrát od roku 1989 počujeme formuláciu, že viera ako taká je problém. To už sa mi zdá priveľa.
A to nie je všetko. Šimečka sa blysol ešte jedným nevídaným výrokom. Teraz nemám na mysli to, že Šimečka odmietol Majerského tvrdenie, že mal na mysli nie LGBT ľudí, ale LGBT ideológiu, hoci mohlo celé Slovensko na vlastné oči vidieť, že hovoril o ideológii. Nemám na mysli to, že Šimečka tvrdil, že Majerský sa len v nepozornosti preriekol, lebo nie je dobrý klamár.
Tento podraz voči Majerskému totiž ešte pred Šimečkom počas tohto týždňa urobili mnohí. Šimečka však zašiel ešte ďalej.
Vraj Katolícka cirkev má pokrytectvo v DNA
Podľa Šimečku je pokrytcom nielen Majerský a jeho KDH. Pokrytecká je podľa neho celá Katolícka cirkev a má to pokrytectvo v DNA.
Toto sú jeho slová: „Znovu a znovu sa opakuje ten istý princíp pokrytectva. Katolícka cirkev to má v DNA a KDH tiež. Keď ste raz pokrytec a hovoríte veci, ktoré si nemyslíte, ale musíte ich hovoriť kvôli publiku, tak sa vám jedného dňa jazyk pokĺzne a poviete pravdu.“
No výborne.
Katolícku cirkev tvoria nedokonalí ľudia, ktorí sú schopní kadečo postvárať, ale povedať, že celá Katolícka cirkev má pokrytectvo v DNA, je opäť čosi nevídané.
Mimochodom, cirkev sa ku kauze „pliaga“ vôbec nevyjadrovala, napriek tomu ju do nej Šimečka zaťahoval.
A toto sa nazýva zachraňovaním demokracie.
Skúsme si Šimečkove výroky predstaviť v opačnom garde.
Skúsme si predstaviť analogické výroky proti ateistom
Po Šimečkových slovách sa zatiaľ ani lístoček na strome nezachvel. Predstavme si, že by niekto povedal toto: „Na Slovensku je mnoho ateistov, a to je strašný problém.“
Skúsme si predstaviť, že by niekto povedal, že komunita ateistov má pokrytectvo v DNA.
Čo by sa stalo?
Strhla by sa taká búrka, že lynčovanie Majerského by bolo šuviks.
A toto charakterizuje dobu, v ktorej žijeme.