Disney sa borí s problémami. Aktivizmus firmy prevetrala neviditeľná ruka trhu

Kedysi rozprávkové kráľovstvo, dnes mediálny a zábavno-zážitkový gigant, ktorý do svojich produktov rád primiešava, ba niekedy až sype, politický a ideologický aktivizmus. Reč je o spoločnosti Disney. Tá už istý čas čelí finančným ťažkostiam a škrtá výdavky, čo spustilo dišputu o tom, či za zlými výsledkami nie je práve nadmerná angažovanosť. Samotná firma priznáva, že čelí nesúladu s preferenciami spotrebiteľov.

GAM3YkZa8AAOOes CEO spoločnosti Disney Bob Iger. Foto: Watcher.Guru/X

Malá morská panna čiernej pleti, ospevovanie sily žien v akčných filmoch či chystaná Snehulienka, ktorú už nebude bozkom zachraňovať švárny princ, pretože, ako vraví jej predstaviteľka Rachel Zeglerová, nová Snehulienka „nebude snívať o pravej láske, ona sníva o tom, že sa stane líderkou“ a naplní svoj potenciál.

To je len zopár príkladov filmov z Disneyho dielne, ktoré majú tendenciu svojich divákov akosi podprahovo vychovávať a ísť s dobou a jej ideológiami. Možno pridať aj mnohé ďalšie rozprávky ako Keď sa červenám, Ľadové kráľovstvo či detskú šou Hrdá rodina.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.