Kedysi rozprávkové kráľovstvo, dnes mediálny a zábavno-zážitkový gigant, ktorý do svojich produktov rád primiešava, ba niekedy až sype, politický a ideologický aktivizmus. Reč je o spoločnosti Disney. Tá už istý čas čelí finančným ťažkostiam a škrtá výdavky, čo spustilo dišputu o tom, či za zlými výsledkami nie je práve nadmerná angažovanosť. Samotná firma priznáva, že čelí nesúladu s preferenciami spotrebiteľov.
Malá morská panna čiernej pleti, ospevovanie sily žien v akčných filmoch či chystaná Snehulienka, ktorú už nebude bozkom zachraňovať švárny princ, pretože, ako vraví jej predstaviteľka Rachel Zeglerová, nová Snehulienka „nebude snívať o pravej láske, ona sníva o tom, že sa stane líderkou“ a naplní svoj potenciál.
To je len zopár príkladov filmov z Disneyho dielne, ktoré majú tendenciu svojich divákov akosi podprahovo vychovávať a ísť s dobou a jej ideológiami. Možno pridať aj mnohé ďalšie rozprávky ako Keď sa červenám, Ľadové kráľovstvo či detskú šou Hrdá rodina.