Vicestarostka Strečna ľutuje každého, kto musí denne cestovať cez nebezpečný úsek popod skalné bralo

STREČNO – Zástupkyňa starostky obce Strečno Beáta Badibangová sa zúčastnila na rokovaní krízového štábu Okresného úradu Žilina vo veci mimoriadnej udalosti, ktorá bola 9. februára vyhlásená v dôsledku zosuvu skalného brala na ceste I. triedy v k. ú. obce Strečno.

cesta strecno - vrutky Hlavný ťah I/18 pod Strečnom. Foto: Ľubomír Chochula

Obmedzenia s tým spojené sa dotýkajú aj obyvateľov Strečna, ktorí autami alebo autobusmi dochádzajú za prácou do Vrútok a Martina.

„Cesta I/18 bude počas najbližších dvoch víkendov (17. až 18. 2 a 24. až 25. 2. 2024) uzatvorená v sobotu od 8:00 do 16:00, v nedeľu od 8:00 do 14:00. Autá budú v polhodinových intervaloch zastavené v trojpruhu pri parkovisku pod Strečnom. Púšťať mimo intervalu sa budú iba vozidlá s právom prednostnej jazdy,“ povedala pre Žilinský Štandard Badibangová, ktorá takisto často cestuje autom do Martina.

„Vždy, keď idem popod skalné bralo, tak jedným očkom pozerám, či sa náhodou neuvoľní kus skaly. Je smutné, že tento úsek je stále taký nebezpečný. Pred pár rokmi tu prišla o život jedna česká vodička, vtedy sa kompetentní rozhýbali, ale opäť nastal problém. Dúfam, že sa to dá do poriadku a bude to o niečo menej riskantné. Naozaj ľutujem každého, kto musí touto cestou jazdiť dennodenne. Všetci si už želáme dokončenie tunela Višňové,“ dodala pre Žilinský Štandard Badibangová.

Cesta 1. triedy popod hrad Strečno, cez Domašínsky meander až po Dubnú Skalu je už dlhé roky neuralgickým bodom. Hustota premávky na dopravnej tepne zo Žiliny do Vrútok už dosahuje neúnosné čísla, pričom situáciu nezlepšuje ani vysoký podiel kamiónovej dopravy na celkovom tranzite. A keď k tomu pripočítame poveternostné podmienky, zosuv skál, ako aj kľukatý profil trate, tak ani z hľadiska bezpečnosti nie je cestovanie touto trasou bezpečné. No na lepšiu alternatívu si vodiči budú musieť počkať ešte viac ako rok, ale či naozaj stihnú dokončiť tunel Višňové v roku 2025, je stále otázne.