Zostali sme sedieť na zadkoch. Nemecká reklama vychvaľuje „veteránov" pandémie
Sú viaceré spôsoby, ako ľudí presvedčiť, aby dodržiavali opatrenia nariadené vládou v snahe potlačiť šírenie koronavírusu. Nemecká vláda zvolila nezvyčajne vtipnú formu, ako oceniť tých, ktorí počas pandémie sedia doma.
Oficiálne vládne videá, ktoré sa v uplynulých týždňoch objavili na sociálnych sieťach už aj s anglickými titulkami, majú menej ako dve minúty, ale zato si vyslúžili veľký ohlas verejnosti.
Zväčša pobavené komentáre na sociálnych sieťach poukazujú na to, že vládna „reklama“ na dodržiavania sociálneho dištancu sa trafila do čierneho. Videá si za týždeň od uverejnenia pozreli milióny ľudí.
„Špeciálne časy si vyžadujú špeciálnych hrdinov,“ hovorí v jednom zo spotov postaršia nemecky hovoriaca žena.
Sedeli sme doma na zadkoch
Ďalšie video vyššie uvedené slová len potvrdzuje. Je na ňom starší muž, ktorý si spomína na rok 2020 a mladosť v čase pandémie ochorenia Covid-19, keď svojou „službou“ národu pomohol poraziť koronavírus aj napriek tomu, že chcel chodiť na párty s priateľmi. „Osud mal pre nás iné plány,“ vraví nemecký dôchodca sprevádzaný dramatickou hudbou.
„Pozbierali sme všetku našu odvahu a urobili sme to, čo sa od nás očakávalo, to jediné, čo bolo správne. Nerobili sme nič. Absolútne nič. Boli sme leniví ako mývali. Dňom i nocou sme sedeli doma na zadkoch a bojovali proti šíreniu koronavírusu,“ znie vo videu z úst „veterána“ boja proti Covid-19, zatiaľ čo na záberoch vidieť jeho mladé ja, ako sa hrá videohry a odpočíva na gauči. (Text pokračuje pod videom.)
The German Govt’s latest Corona advert – now subtitled in English. Quite good. pic.twitter.com/nbRZIm9RcN
— Axel Antoni (@antoni_UK) November 14, 2020
„Lenivosť nám mohla zachrániť životy a ja som v tom bol majster,“ hovorí ďalší nemecký dôchodca v druhom spote s rovnakou tematikou.
Každé z troch videí, ktoré nemecká vláda zverejnila v polovici novembra sa končí jediným dôležitým odkazom: „Aj vy sa môžete stať hrdinom tým, že zostanete doma. Spoločne proti korone.“
Tieto reklamy na sociálny dištanc si na sociálnych sieťach vyslúžili prevažne pozitívnu odozvu a ľudia ocenili, že dokážu vďaka vtipnému spracovaniu pomôcť odkomunikovať verejnosti často nepríjemné vládne opatrenia.
Aj v slovenských končinách sociálnych sietí sa našli už počas prvej vlny pandémie vtipy, ktoré narážali na to, že najviac pomáhajú v boji proti pandémii práve „lenivci“ a „domasedi“, čo nikam nechodia. Narážky sa robili aj na to, že na dôchodku bude dnešná mladá generácia spomínať, ako sa bojovalo proti pandémii z pohodlia domova.
„Laziness could save lives… and I was the master of that“
— Axel Antoni (@antoni_UK) November 16, 2020
The third installment of the German government COVID public health adverts now with English subtitles#besondereHelden#SpecialHeroes#stayathome pic.twitter.com/V0TZwKNNhD