Deti, ktoré pravidelne používajú svoj smartfón a rodičia im nikdy nečítali knihy, majú menšiu slovnú zásobu. Tvrdí to výskumníčka a odborníčka na vzdelávanie Catherine L’Ecuyerová. Spolupracovníčka Štandardu sa s ňou rozprávala nielen o klasickom vzdelávaní, ale aj o tom, prečo iné formy výučby zlyhávajú a memorovanie v škole má zmysel.
Od detí v školách môžu učitelia často počuť, že sa už nemusia nič učiť, pretože všetko nájdu na internete. Čo by si im na to odpovedala?
Že medzi informáciami a vedomosťami je obrovský rozdiel. To, čo nájdete na internete, sú informácie bez kontextu. V škole sa žiaci učia od učiteľa, ktorý pozná svoju tému, má pre ňu vášeň a vie, ako ju odovzdať svojim žiakom a poskytnúť im kontext. Aby ste mohli porozumieť informáciám, potrebujete kontext. Tento kontext nie je možné nájsť na internete.