TVRDOŠÍN – Výstavba R3 na Orave pokračuje istými krokmi. Hoci sa obyvatelia už dlhé roky tešia z obchvatu okolo Trstenej, mnohí sa nemôžu dočkať, až budú môcť prejsť z Poľska cez Oravu po kvalitnej rýchlostnej ceste.
Pri cestovaní Hornou Oravou môžu vodiči pri ceste I/59 vidieť rozsiahle konštrukčné práce. Už za Nižnou sa dvíha betónový kolos, ktorý by mal v budúcnosti pretínať Oravu a napojiť sa na diaľnicu D1. Dokončenie úseku Tvrdošín – Nižná však ešte nemá pevne stanovený dátum.
„Na stavbe R3 Tvrdošín – Nižná sa v nasledujúcom období dokončia nosné konštrukcie mostov a pokračovať sa bude aj s realizáciou príslušenstva mostov. Práce pokračujú aj na násypových telesách stavby, budovaní kanalizácie či odlučovačov. Termín ukončenia výstavby budeme včas komunikovať,“ vyjadril sa pre Žilinský Štandard hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Tomáš Ferenčák.
Vodiči sa na dokončenie prác tešia. Mnohým sa totiž výrazne uľahčí ranné cestovanie do práce. „Jasné, tešíme sa na to. Hlavne počas dopravnej špičky je prechod Oravou katastrofa,“ vyjadril sa vodič Marek z Tvrdošína.
Národnej diaľničnej spoločnosti sme sa pýtali aj na ďalšie plánované úseky rýchlostnej cesty. „Na pokračujúcich úsekoch R3 Nižná nad Oravou – Dlhá nad Oravou a R3 Dlhá nad Oravou – Sedliacka Dubová je príprava v štádiu vydaných územných rozhodnutí a uzatvorenej zmluvy na vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie. Na úsek R3 od Dolného Kubína po križovatku D1 je vypracovaná Komplexná štúdia koordinácie technického riešenia a v súčasnosti prebieha proces EIA,“ dodal Ferenčák.
Ide o štúdiu zameranú na vplyv stavby na životné prostredie s dôrazom na vodu. Hovoríme však o plánoch a ambíciách na dlhé roky dopredu.