Bratislava zatiaľ neuvažuje o redukcii jazdných pruhov na Šancovej ulici. Došlo by tým k tvorbe dopravných zápch i zvýšenej produkcii exhalátov.
„Bez alternatívy, ako napríklad Severná tangenta, alebo sčasti aj vonkajší polokruh, mesto nemôže na Šancovej pristúpiť k obmedzeniu dopravy,“ skonštatoval hovorca Bratislavy Peter Bubla v reakcii na petíciu Dajme Šancovej šancu na život, kde jednou z požiadaviek je zníženie počtu jazdných pruhov individuálnej automobilovej dopravy na jeden v oboch smeroch.
Pripomenul, že Šancová ulica je súčasťou vnútorného a stredného mestského okruhu, po ktorom vedie tranzitná trasa spájajúca mestské časti Nové Mesto a Ružinov s miestnou časťou Kramáre a Lamačom. Pre túto spojnicu však nateraz neexistuje adekvátna alternatíva v tejto časti mesta.
V súčasnosti tak magistrát neuvažuje ani o vyznačení vyhradeného jazdného pruhu pre verejnú hromadnú dopravu smerom na Pražskú ulicu. Kapacita jedného jazdného pruhu pre autá by nebola dostatočná na zvládnutie intenzity dopravy na tejto tranzitnej spojnici.
(tasr)