Prieskum: mladí Slováci investujú online, dominujú tomu skôr muži
Väčšina mladých ľudí z generácie Z na Slovensku spravuje svoje financie digitálne. Bankové aplikácie používa 88 percent opýtaných, pričom investičné nástroje využíva približne tretina z nich.
V investovaní prevládajú najmä mladí muži. Ženy sa oblasti financií venujú menej, častejšie ich trápia aj nižšie úspory a slabšia finančná gramotnosť. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti XTB, ktorý prebehol prostredníctvom platformy Instant Research agentúry Ipsos.
Takmer polovica respondentov uviedla, že mesačne odloží 50 až 200 eur. Viac ako tretina šetrí menej než 50 eur, zatiaľ čo 12 percent dokáže sporiť 200 až 500 eur. Približne päť percent mladých si mesačne odloží aj viac než 500 eur.
Najvyššie úspory dosahujú respondenti z Bratislavského a Žilinského kraja, väčšinou s vysokoškolským vzdelaním a z väčších miest. Dlhodobé sporenie uprednostňuje 55 percent mladých, pričom ide najmä o financovanie bývania, dôchodku alebo získanie finančnej nezávislosti. Pätina respondentov šetrí so strednodobým cieľom, 22 percent s krátkodobým.
Každý tretí mladý človek by v prípade straty príjmu dokázal udržať životný štandard len jeden mesiac, ďalších 35 percent tri mesiace. Dve tretiny tak disponujú rezervou maximálne na štvrť roka.
(tasr, sie)