Transsexuál v reklame: Pivo Bud Light pre konzervatívny bojkot prišlo o pozíciu jednotky na trhu

FyolfGxXsAUxvM8 Koláž reklamy mexického piva Modelo Especial a reklamy Bud Lightu s Dylanom Mulvaneym. Foto: Twitter

Americké pivo Bud Light prišlo o pozíciu jednotky na trhu po tom, čo čelí rozsiahlemu bojkotu časti zákazníkov pre kontroverznú reklamu s transsexuálom Dylanom Mulvaneym.

Značka piva Bud Light po viac ako 20 rokoch dominancie na americkom trhu o svoju pozíciu prišla. Nahradilo ju mexické pivo Modelo Especia. Dôvodom je kontroverzná reklama Bud Lightu s americkým transsexuálnym influencerom Dylanom Mulvaneym, po ktorom prišiel rozsiahly bojkot od konzervatívnejšej časti zákazníkov. Informuje o tom napríklad denník Washington Post.

Podiel na trhu pív v obchodoch s potravinami a alkoholom sa americkému pivu prepadol z marcových 10 percent na júnových 7,3 percenta. Naopak, podiel piva Modelo Especia vzrástol z marcových 7,7 percenta na júnových 8,4 percenta. Okrem nákladov plynúcich z poklesu predaja a kompenzácií zasiahnutých zamestnancov musela materská spoločnosť strojnásobiť výdavky na marketing.

Hoci ide o dve rozdielne značky, obe patria pod gigantický koncern Anheuser-Busch InBev.

Dramatický pokles predaja piva Bud Light sa začal po tom, ako si marketingové oddelenie spoločnosti povedalo, že je dobrý nápad darovať Mulvaneymu špeciálne plechovky piva s jeho tvárou. Nasledoval mohutný bojkot zo strany konzervatívnych Američanov. Sociálne siete obleteli prípady, keď nespokojní zákazníci ničili plechovky piva buldozérom, strieľali do nich samopalom či dokonca jeden influencer v reakcii prišiel na trh s takzvaným konzervatívnym krajne pravicovým pivom, ktoré nebude zákazníkom nasilu nútiť progresívnu ideológiu.


Ďalšie články