Nedávne zapojenie transrodového influencera do kampane vyšlo americkú značku piva Bud Light draho. A to až tak, že jeho materská spoločnosť musí strojnásobiť výdavky na marketing a finančne pomáhať svojim zamestnancom, ktorých sa obrovský prepad predaja dotkol.
Materská spoločnosť pivnej značky Bud Light Anheuser-Busch uviedla, že toto leto strojnásobí svoje marketingové výdavky v Spojených štátoch. Podľa agentúry AP sa tým snaží zvýšiť predaj, ktorý klesol po tom, ako značka svoje meno spojila s transgender influencerom Dylanom Mulvaneym.
V kritickom týždni končiacom sa 22. apríla predaj Bud Light v USA klesol medziročne až o 21 percent. Najviac, takmer o 30 percent, sa znížili predaje na americkom stredozápade. Podľa spoločnosti Bumps Williams Consulting sa zdá, že uvoľnené miesto zaplnili konkurenti Miller Lite a Coors Lite.
Bud Light sales have dropped as much as 29% in some areas of the U.S.
The brands parent company Anheuser-Busch has had its stock downgraded by HSBC which says the brewing giant is in a ‚crisis‘ pic.twitter.com/12TzQVa36m
— Oli London (@OliLondonTV) May 11, 2023
Generálny riaditeľ Anheuser-Busch Michel Doukeris takisto doplnil, že spoločnosť poskytuje finančnú podporu vodičom dodávok, obchodným zástupcom, veľkoobchodníkom a ďalším, ktorých sa pätinový pokles predaja dotkol. To, koľko firma na tento účel míňa, ale nepovedal.
Kampaň, ktorá mala ďalekosiahle dôsledky, otriasla aj vedením firmy. Viceprezidentku pre marketing Alissu Heinerscheidovú, ktorá si za cieľ vytýčila presadzovanie väčšej inklúzie a osobne reklamu schválila, podľa Daily Mail poslali na nútenú dovolenku a na jej miesto nastúpil šéf globálneho marketingu vo firme Todd Allen.
Riaditeľ však vplyv negatívnej reakcie na kampaň bagatelizoval a uviedol, že poklesy predaja Bud Light v USA v prvých troch aprílových týždňoch predstavovali iba jedno percento objemov tohto pivného giganta.
Doukeris tiež uviedol, že spoločnosť vidí náznaky toho, že dopyt po Bud Light sa stabilizuje. „Veríme, že máme skúsenosti, zdroje a partnerov, aby sme to zvládli,“ povedal počas nedávneho konferenčného hovoru s investormi.
Doukeris investorom influencera Mulvaneyho nespomenul, ale odsúdil dezinformácie o propagácii. Napríklad plechovky s jeho vyobrazením podľa neho neboli vyrobené na predaj širokej verejnosti. „Bola to jedna plechovka, jeden influencer, jeden príspevok, a nie kampaň,“ povedal.
Riaditeľ sa tiež vyjadril, že spoločnosť musí lepšie pochopiť prostredie sociálnych sietí a to, ako môžu veľké značky, ktoré chcú osloviť množstvo typov zákazníkov, čeliť situáciám, ako je táto.
Po niekoľkých týždňoch ticha na sociálnych sieťach zverejnil Mulvaney video, v ktorom poďakoval podporovateľom, ale názov Bud Light v ňom nepadol.
„To, čo sa snažím pochopiť, je potreba dehumanizovať a byť krutý. Nemyslím si, že je to správne,“ povedal. „Budem len pokračovať a verím, že ľudia, ktorí poznajú mňa i moje moje srdce, nebudú ten hluk počúvať.“