Bud Light po vytriezvení mení hru. V novom spote oslavuje farmárov a robotníkov. Je však terčom výsmechu

Snímka obrazovky (24) Robotník užívajúci si vychladený Bud Light. Reprofoto: twitter

Americká značka piva Bud Light sa snaží získať späť stratenú priazeň zákazníkov, o ktorú prišla pre kontroverznú reklamu s transsexuálnym influencerom Dylanom Mulvaneym. Produkuje reklamy, ktoré pôsobia neutrálne či dokonca cielia na robotníkov. Podľa reakcií na sociálnych sieťach to však vyzerá, že spoločnosti tento krok zatiaľ nevychádza, pobúrení totiž ostávajú konzervatívci, pričom spoločnosť si pohnevala aj samotného Mulvaneyho.

Výrobca piva Bud Light čelil zo strany konzervatívnejších amerických spotrebiteľov masívnemu bojkotu po tom, čo americkému transsexuálnemu influencerovi Dylanovi Mulvaneymu k prvému výročiu jeho tranzície vyrobil a predával prispôsobené plechovky s jeho podobou.

Nasledoval pätinový pokles predaja, pričom značka po viac ako 20 rokoch prišla o pozíciu jednotky na americkom trhu s pivami. Okrem nákladov plynúcich z poklesu predaja a kompenzácií zasiahnutých zamestnancov musela materská spoločnosť tiež strojnásobiť výdavky na marketing.

Bud Light po vytriezvení mení hru. Na americké televízne obrazovky vypustil reklamu, ktorá má očistiť pošramotené renomé. Nový slogan „toto sme my” má vystihovať „nadšených ľudí, ktorí zdieľajú lásku k najlepšiemu pivu v Amerike“. Spot oslavuje farmárov, vodičov a všetkých, ktorí pracujú v továrňach korporátu.

„Záväzok k našim ľuďom je len silnejší, je načase dostať na svetlo ľudí, ktorí trávia väčšinu času v zákulisí, našich zamestnancov, ktorí pivovar ženú dopredu,“ cituje stanica CNN šéfa firmy Brandona Whitwortha.

V inej reklame sa zasa spoločnosť snaží pôsobiť neutrálne a nekontroverzne. Spot s letnou tematikou má mať nádych vtipu a ukázať smädných Američanov, ktorí zaháňajú smäd chladenou plechovkou piva Bud Light.

Hra na neutrálnu nôtu sa však na sociálnych sieťach nestretla s pochopením, ale skôr s výsmechom. „Som príjemne prekvapený, že v reklame opäť vidím heterosexuálnych bielych mužov,” napísal na Twitteri šéfeditor konzervatívneho portálu ValiantNewsLive Tom Pappert. Dodal však, že žiaden z tých mužov by sa v skutočnosti pre hroziaci výsmech, že pije transpivo, nedali na letnej grilovačke prichytiť s plechovkou Bud Lightu.

Editor konzervatívnej satirickej stránky Babylon Bee zas ironicky vystihol úsilie firmy: „Človeče, tak veľmi sa snažia.”

Pivovarnícka spoločnosť si však pohnevala aj osobu, kvôli ktorej celá kauza vznikla – Dylana Mulvaneyho. Nepáči sa mu totiž, že po masívnom konzervatívnom bojkote a pobúrení značnej časti zákazníkov, sa ho spoločnosť nezastala a dokonca sa mu ani neozvala.

„Najať si transosobu a potom sa za ňu verejne nepostaviť je podľa mňa horšie, ako nezamestnať transčloveka vôbec,“ vyjadril sa Mulvaney na sociálnej sieti. Dodáva, že od začiatku kauzy je terčom „útokov a nenávisti”, pričom „zažíva samotu, ktorú by nikomu nedoprial”.


Ďalšie články