Vallova viceprimátorka chce nakresliť priechod na Staromestskej ulici. Spomalí to dopravu, vytvorí zápchy a prinesie ďalšie negatíva

Je leto, slnka čas, je preto možné, že letné počasie ovplyvňuje rozhodnutia politikov viac, ako by možno bolo pre verejný záujem vhodné.

Cyklistický spolok Cyklokoalícia, ktorého členovia od Vallovho nástupu do funkcie metastázovali dopravné oddelenie bratislavského magistrátu, a spolok aktivistiek zneužívajúcich svoje deti na klimatickú hystériu s príhodným názvom Znepokojené matky, získali od bratislavskej viceprimátorky Tatiany Kratochvílovej, odborníčky primátora Valla pre dopravu, predbežný súhlas s vytvorením priechodu pre chodcov na Staromestskej ulici na úrovni Zochovej ulice.

Pre lepšie pochopenie tohto nápadu musím Staromestskú ulicu trochu bližšie opísať.

Komunistickí súdruhovia naplánovali Staromestskú ako približne kilometrový štvorprúdový rez historickým centrom. Začína za Mostom SNP pri Dóme svätého Martina a končí na úrovni Vysokej ulice.

Na jej hlavnej trase ju pretína pre plynulosť dopravy a bezpečnosť všetkých účastníkov premávky presne nula priechodov na úrovni cesty, prechádzanie z jednej strany na druhú je vyriešené výlučne prostredníctvom nadchodov a podchodov. 

Na úrovni Zochovej ulice, kde sa nachádzajú zastávky mestskej hromadnej dopravy a cesta je jemne pravotočivá, bol z tých istých dôvodov vybudovaný drôtený bezpečnostný plot, ktorý najmä v noci odrádza návštevníkov Starého Mesta, aby si cestu skracovali cez frekventovanú komunikáciu.

Lenže podľa pani viceprimátorky a dvoch klíma-hysterických občianskych združení je to tá najlepšia možnosť pre všetkých.

Ibaže by nie.

Je síce pravda, že starší alebo imobilní ľudia, ktorí majú problém so schodmi, sa na druhú stranu Staromestskej ulice dostanú len tak, že prejdú nadchodom a cez mierny kopček, ale to by mal riešiť výťah. Pretože nový priechod pre chodcov na tomto mieste má najmä nevýhody.

Staromestská ulica je súčasťou vnútornej mestskej magistrály, od ktorej pre most SNP závisí presun obyvateľov Petržalky, Jaroviec, Rusoviec a Čunova do zbytku mesta. Zápchy sú na moste SNP v dopravnej špičke už dnes a takýto zásah by situáciu rapídne zhoršil.

Vrátane spomalenia autobusových liniek MHD, ktoré mal magistrát vždy tendenciu uprednostňovať.

O znížení bezpečnosti chodcov najmä v nočných hodinách nehovoriac. Zástavka na tomto mieste sa nedávno stala tragickou pre päť ľudí. Jazdí sa tu rýchlo, obavy musia byť vyššie.

Ktovie, možno vallovci získali dojem, že bratislavskú dopravu tak zlepšili, že si môžu dovoliť ju kde-tu spomaliť. Aby sa šoféri mohli pokochať výhľadmi na parlament, hrad a dóm, neskôr hradby a budovu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky... a každým metrom asfaltu, ktorý prejdú krokom, vypúšťajúc do vzduchu o čosi CO₂ navyše.

Predpokladám, že všetky dosahy si zúčastnení dopredu premysleli, sú si vedomí všetkých dôsledkov, aj tých nezamýšľaných.

Aj keď pravdepodobnejšia možnosť je, že to autori nápadu prehnali s pobytom na slniečku a chystajú sa v 21. storočí vyskúšať overený systém pokus-omyl.