Na sídlisku Hájik by mali pribudnúť nové parkovacie miesta

ŽILINA – Krajské mesto Žilina sa rozvíja všetkými smermi a „Popoluškou" nie je ani Hájik, kde je sídlisko s počtom obyvateľov väčším ako 7 400.

parkovanie Hájik Žilina Kapacita parkovacích možností na Hájiku sa zvýši. Foto: Peter Čerňan

Jedným z troch poslancov, ktorí reprezentujú voličov tejto mestskej časti v žilinskom mestskom zastupiteľstve, je Peter Čerňan. Ten vlani v októbri v komunálnych voľbách uspel ako nezávislý kandidát. Darí sa mu ako nováčikovi v MsZ v jeho prvom volebnom období presadzovať svoj program?

„Mojimi hlavnými prioritami boli aj parkovanie, športová infraštruktúra a aktivity pre deti. Teraz prebieha obnova parkovacích čiar na sídlisku. Ide o približne 468 existujúcich parkovacích miest, kde chýbali čiary, čím sa kapacita parkoviska nevyužívala naplno, lebo autá boli zaparkované s rôznymi rozostupmi. V budúcom roku chceme ešte dokončiť pár ulíc, na ktoré v roku 2023 nevyšli financie,“ povedal pre Žilinský Štandard mestský poslanec za Hájik Peter Čerňan.

Podarilo sa tiež presadiť spracovanie projektovej dokumentácie nového parkoviska s kapacitou viac ako 90 vozidiel na Ul. Mateja Bela. „Aktuálne prebieha stavebné konanie, pričom dúfam, že do apríla 2024 budeme mať už všetky vyjadrenia a povolenia na túto stavbu a následne budeme riešiť financovanie. V tomto projekte sa nezabudlo napríklad ani na predprípravu nabíjania elektromobilov, ani na zeleň a iné štandardy, ako je vodopriepustný povrch dlažby parkoviska, ani na miesta pre invalidov a moderné šetriace osvetlenie,“ dodal Čerňan.

Na sídlisku by ešte tohto roku malo pribudnúť 85 oficiálnych miest na parkovanie. V súčasnosti sa dokončuje proces verejného obstarávania. Tieto procesy sa začali pripravovať projekčne ešte v minulom volebnom období. Keďže súčasný poslanecký zbor to podporil, môže sa to realizovať.

V Žiline je okrem centra a širšieho centra bezplatné parkovanie na sídliskách. Zmení sa to v najbližšej dobe?

„Mesto plánuje spoplatniť celú Žilinu, z čoho občania nebudú nadšení, ale inak to nejde, lebo donekonečna sa nedajú budovať nové parkovacie plochy, ktoré sú na úkor verejného priestoru a zelene. Od nového roka určite nepribudne žiadna mestská časť s platením za parkovanie, možno v priebehu budúceho roka, alebo až od 1. januára 2025,“ vysvetlil Čerňan.


Zdĺhavé verejné obstarávania a stále sa zhoršujúce stavy mostov prinútili slovenské župy konať. Viaceré z nich postupne vytvárajú mostové čaty, ktoré sa starajú o opravy a údržby mostov, ktoré majú vo svojej správe. Najnovšie takú…
Prejsť na článok