Maďarsko sa postupne mení na batériového giganta. Len v okolí Debrecínu sa za posledných osem rokov uskutočnili alebo ohlásili investície za viac ako 12 miliárd eur, na čele so 7,3-miliardovou investíciou baterkára CATL. Ďalších okolo 8 miliárd eur investícií je v rôznej fáze v iných častiach vrátane medializovaného príchodu čínskej automobilky BYD do Szegedu. Maďarsko tak v najbližších rokoch bude s Nemeckom a Poľskom bojovať o pozíciu svetovej batériovej trojky za Čínou a USA.
Maďarsko je rovnako ako Slovensko a Česko súčasťou stredoeurópskeho automobilového superhubu. Príchod investorov spojených s výrobou automobilov je preto do istej miery pochopiteľný. No prečo taký prílev práve do Maďarska? Jednou z odpovedí je aj mimoriadne štedrá dotačná politika.
Len infraštruktúrne projekty v Debrecíne stáli štát dve miliardy eur. Investori dostávajú hotovostnú podporu, ktorá v priemere dosahuje 12 percent investície. Ich suma do novembra 2022 (teda ešte pred zverejnením viacerých veľkých investícií) bola zhruba pol miliardy eur. Tretím spôsobom podpory sú daňové dotácie, teda zníženie daňovej povinnosti na desať rokov, ktorá pri jednotlivých investíciách znamená úľavu niekoľko desiatok miliónov eur.