Francúzsko po útokoch posilnilo bezpečnosť na železničnej sieti

Podpaľačské útoky zasiahli železničnú dopravu v celej krajine iba niekoľko hodín pred otváracím ceremoniálom olympijských hier v Paríži a ovplyvnili cestovné plány tisícov ľudí.

Francúzsku železniènú sie v noci narušili vandali Cestujúci čakajú na nástupišti spoločnosti Eurostar na železničnej stanici v Paríži . Foto: TASR/AP

Národná železničná spoločnosť SNCF uviedla, že aj keď v priebehu dňa prišlo k postupnému zlepšeniu služieb po sabotáži, stále môže dôjsť k určitému narušeniu mnohých liniek. Dodala však, že prepravné plány pre olympijské tímy sú naďalej zaručené. „V koordinácii s poriadkovými silami sa zintenzívnil dohľad nad železničnou sieťou zo zeme aj zo vzduchu za využitia ľudských aj technických zdrojov,“ dodala SNCF vo vyhlásení, ktoré sprostredkovala agentúra Reuters.

Francúzsky premiér Gabriel Attal vyhlásil, že podpaľačské útoky, ktoré zasiahli železničnú dopravu v krajine niekoľko hodín pred otváracím ceremoniálom OH 2024, mali jasný cieľ – zablokovať vysokorýchlostnú železničnú sieť. Útoky boli podľa neho „pripravené a koordinované“. Podpaľači sa strategicky zamerali na kľúčové trasy vedúce do Paríža zo severu, východu a západu. „Išlo o premyslený, vypočítaný a koordinovaný útok,“ povedal generálny riaditeľ SNCF Jean-Pierre Farandou. Dodal, že miesta útokov boli vybrané tak, aby mali čo najvážnejšie dôsledky. Komplikácie podľa SNCF potrvajú minimálne celý víkend, kým sa nevykonajú potrebné opravy.

(tasr, afp)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac