Vallo ide zužovať pruhy na Staromestskej, snáď ich nenatrie na dúhovo

Zdá sa, že sa primátor rozhodol vo svojej funkcii rozbiť bratislavskú dopravu na márne kúsky a rovno si zobral na mušku vnútorný bratislavský mestský okruh. Po Vajanského nábreží a zbytočnej cyklotrase prichádza na rad Staromestská ulica.

Staromestská ulica v Bratislave Foto: Pavel Neubauer/TASR

Staromestská ulica v Bratislave Foto: Pavel Neubauer/TASR

V júli minulého roku vyplávala na povrch bahnistých komunálnych vôd informácia, že občianske združenie Cyklokoalícia a spolok aktivistiek zneužívajúcich svoje deti na klimatickú hystériu s príhodným názvom Znepokojené matky vylobovali prísľub od viceprimátorky Tatiany Kratochvílovej, že sa "upokojí" doprava na Staromestskej ulici tak, že cez ňu vznikne priechod pre peších. 

Je to, samozrejme, nebezpečná hlúposť, ktorá by spôsobovala nekonečné zápchy v oboch smeroch a zvýšila riziko pre chodcov. V "ohrozenom" priestore je momentálne kvôli bezpečnosti už asi desať rokov postavený plot zabraňujúci ľuďom v nebezpečnom prechádzaní cez frekventovanú komunikáciu a funkčný nadchod a podchod, takže chodci môžu bezpečne prejsť na druhú stranu v oboch smeroch.

Ekoklimatické hysteriónstvo však žiadalo aj premaľovanie jazdných pruhov. Pri svojej argumentácii dlhodobo zneužíva nehodu, pri ktorej opitý funkcionár vytúroval svoje služobné auto na 130 kilometrov za hodinu a po nezvládnutí zákruty to napálil do zastávky a zabil piatich mladých ľudí.

Možno to bude pre klimatických hysterikov novinka, ale zúžené jazdné pruhy naozaj nezabránia inému opilcovi vytúrovať motor na maximum a stratiť kontrolu nielen na Staromestskej, ale pri akejkoľvek zastávke či priechode pre chodcov. Chcú snáď zužovať pruhy všade?

Vražda mestských okruhov v priamom prenose nás núti k úvahe, kde čerpal Vallov magistrát pre takéto radikálne a neefektívne úpravy inšpiráciu, pretože v stredoeurópskom priestore naozaj nevidno podobné snahy ani pri viedenskom Ringu, ani na mestskom okruhu v Budapešti.

A tá úvaha sa opäť končí smutným konštatovaním, že mesto je riadené nekompetentne, rozhadzovačne a jeho základnou motiváciou je spokojnosť ideologických súdruhov. Tých istých, ktorí x-krát posúvajú termín dokončenia električky do Petržalky, nedokážu ani len schváliť električku zo Starého Mesta do Ružinova, zato snívajú o trati až na letisko.

Tí istí, ktorí pochovali projekt planetária v prospech developerov, označkovali si nábrežie cyklotrasou ako čivava lampu a každé dva roky nám zvyšujú dane, aby s nimi sami hospodárili ako ten cap, čo sa stal záhradníkom. 

Lebo takto to teraz v našej provinčnej Bratislave chodí. Treba v nej presadzovať nepotrebné, ideologicky chrumkavé projekty. Lenže potom sa netreba čudovať, keď to dopadne ako na videu Progresívneho Slovenska, kde niekoľkí jeho členovia priamo na cyklotrase Vajanského propagujú jej užitočnosť a vyťaženosť.

Avšak tvorcovia potemkiniády akosi pozabudli, že by na cyklotrasu mali nahnať aj nejaký komparz, pretože napriek krásnemu slnečnému dňu nebol v pozadí počas celého videa ani jeden cyklista.

Vysoký dlh Bratislavy spomína už aj NKÚ. Kontrola odhaľuje machinácie s dlhovým zaťažením

Mohlo by Vás zaujímať Vysoký dlh Bratislavy spomína už aj NKÚ. Kontrola odhaľuje machinácie s dlhovým zaťažením