Ipsos: Podpora manželstiev a adopcií LGBT párov vo svete slabne

Medzinárodný prieskum Ipsosu ukazuje, že podpora LGBT tém od roku 2021 citeľne slabne. Výrazný pokles zaznamenali výskumníci pri témach ako manželstvá rovnakého pohlavia, adopcie detí a mediálne zastúpenie LGBT osôb.

Zároveň narástol odpor voči značkám, ktoré tieto témy aktívne propagujú – verejnosť vníma marketing v tejto oblasti čoraz kritickejšie. Ipsos preto radí firmám, aby boli autentické a hodnoty LGBT zapracovali do svojej DNA.

Podiel ľudí, ktorí chcú viac LGBT postáv v médiách, sa znížil z 36 na 29 percent. Ochrana pred diskrimináciou však ostáva široko podporovaná. 72 percent opýtaných súhlasí s ochranou práv LGBT ľudí.

Generácia Z sa názorovo rozchádza: mladé ženy väčšinou podporujú marketing LGBT, mladí muži sú, naopak, výrazne rezervovanejší.

Na Slovensku sa prieskum neuskutočnil, zúčastnilo sa ho 26 krajín.

(tasr, lup)