„Je rok 2022 a toto to štandardná vec," dodal Kusý s tým, že na rozdiel od minulosti mesto na verejnú dopravu využíva eurofondy a úlohou magistrátu je iba obstarávanie.

Kusý tak reagoval na vyjadrenia súčasného primátora Bratislavy Matúša Valla o tom, že MHD v hlavnom meste je čistejšia a bezpečnejšia a takmer všetky vozidlá už majú klímu a kamery. „Električka na Račianskej a dúbravsko-karloveskej magistrále jazdí v špičke každé dve minúty," pochválil sa Vallo.

Kusý vyčítal Vallovi aj to, že doposiaľ nie je z dôvodu nadmernej hlučnosti skolaudovaná karloveská radiála a zlú prípravu stavby električky v Petržalke, ktorá predĺži výstavbu pre prekládky sietí.

Podľa Kusého by sa malo mesto zamerať viac na realizáciu nových projektov, akými sú prepojenie račianskej radiály, ružinovskej radiály, vajnorskej radiály či električka do Borov a Vrakune. „Električka do Borov sa projektuje. Povoľuje sa rekonštrukcia ružinovskej radiály, je vyjasnená trať, ktorou pôjde električka do Podunajských Biskupíc a Vrakune, pracuje sa na prepojení Petržalky s Ružinovom cez Miletičovu," oponoval mu Vallo. Dodal, že ide o komplikované projekty, a preto napríklad začiatok rekonštrukcie ružinovskej radiály odhaduje na roky 2024 až 2025.

(sita)