|   2022-11-30 20:02:34

Španielsko: Výrobcovia hračiek nebudú používať v reklamách rodové stereotypy

Španielska vláda v stredu uviedla, že nový "samoregulačný kódex" nabáda firmy, aby používali len takú reklamu, ktorá vytvára obraz pluralizmu a rovnosti bez stereotypov.

"Charakterizovanie dievčat rodovými stereotypmi bude zakázané. Vyhneme sa výlučnému spájaniu dievčat s hračkami súvisiacimi so starostlivosťou o domácnosť a deti či kozmetikou, ako aj spájaniu chlapcov s akčnými, športovými či technickými hračkami," konštatuje vláda vo vyhlásení.

Výrobcovia hračiek po novom nebudú používať ružovú farbu na označenie hračiek pre dievčatá a modrú na hračkách pre chlapcov, dodáva AP a pripomína, že podobné nariadenia už platia aj v iných európskych krajinách.

Nový kódex aktualizuje predchádzajúci z roku 2005. Týka sa reklamy zameranej na deti do 15 rokov, pričom dôraz kladie na vekovú kategóriu do siedmich rokov.

(tasr)