Automobilka BMW zvýšila vlani predaj plne elektrických áut na viac než dvojnásobok
V roku 2022 predala automobilka približne 2,4 milióna áut a v porovnaní s rokom 2021 ich počet klesol zhruba o 100-tisíc, uviedla spoločnosť pre DPA. Predaj plne elektrických áut sa však v minulom roku v porovnaní s rokom 2021 viac než zdvojnásobil.
Plne elektrické vozidlá sa vlani na celkovom predaji podieľali takmer desiatimi percentami. Tento rok chce BMW ich podiel zvýšiť približne na 15 percent.
V rámci rovnomennej značky BMW sa vlani predalo 2,1 milióna vozidiel. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to znamená mierny pokles, rok 2021 však s objemom predaja 2,2 milióna predstavoval rekord. Pod zníženie predaja sa veľkou mierou podpísali komplikácie súvisiace s pandemickou situáciou v Číne, ako aj vysoká inflácia v Európe, ktorá zasa mala vplyv na dopyt.
(tasr)