„Náš vozový park je zastaraný, nie je komfortný, nie je bezpečný a nie je ani ekologický," zhodnotil bývalý minister hospodárstva Karel Hirman. Zároveň by sa vďaka navrhovanému opatreniu eliminovali možné negatívne dôsledky pripravovanej emisnej normy Euro 7. Tá by v prípade jej prijatia v aktuálnej podobe spôsobila podľa automobilového priemyslu výrazné predraženie najmä malých osobných áut a mohla by viesť k redukcii ich výroby.

„Nevymýšľame žiaden bicykel, šrotovné sme tu mali, veľmi sa osvedčilo," zhodnotil Hirman. Podpora pri výmene starého autá za nové – ekologické by pritom mohla byť na úrovni asi 2-tisíc eur. Slovensko by na tento účel mohlo podľa Hirmana použiť nielen prostriedky zo štátneho rozpočtu, ale aj z nových európskych zdrojov. Konkrétne je k dispozícii časť so sumy 1,4 mld. eur z nového sociálneho klimatického fondu.

(sita)