Populárna káblovka je vo vojne: Markízu zrejme čoskoro nenaladíte

MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. s r.o. oznamuje, že s účinnosťou od 1. júla 2023 vyprší rámcová zmluva so spoločnosťou UPC BROADBAND SLOVAKIA s.r.o. (UPC), na základe ktorej má spoločnosť UPC udelený súhlas na retransmisiu televíznych programov skupiny Markíza, ako aj na poskytovanie ďalších doplnkových služieb, uvádza sa v tlačovej správe televízie Markíza.

Od toho dňa by UPC mala stratiť právo distribuovať televízne stanice skupiny Markíza a poskytovať súvisiace doplnkové služby. Skupina Markíza vyjadruje poľutovanie nad tým, že približne 134-tisíc zákazníkov UPC stratí prístup k jej TV staniciam Markíza, Doma a Dajto. Ide o užívateľov UPC na celom Slovensku a dotkne sa to obyvateľov viacerých miest, nevynímajúc Žiliny a Trenčína.

Údajný liečiteľ Ladislav maže po sebe stopy!

Mohlo by Vás zaujímať Údajný liečiteľ Ladislav maže po sebe stopy!

Markíza však vo svojom vyhlásení tvrdí, že aj naďalej zostáva otvorená rokovaniam o korektnom predĺžení zmluvy, čo by odvrátilo úplné odpojenie staníc Markízy pre zákazníkov UPC. Generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele vysvetľuje, že Markíza každoročne rokuje o zmluvách ohľadom distribučných práv s rôznymi slovenskými operátormi. Za obdobie posledných desať rokov je to však prvýkrát, čo situácia dospela až do veľmi reálnej obavy z odpojenia staníc pre zákazníkov UPC.

Dievčatá zo starej desaťkorunáčky. Takto vyzerajú dnes

Mohlo by Vás zaujímať Dievčatá zo starej desaťkorunáčky. Takto vyzerajú dnes

V tejto súvislosti sme oslovili spoločnosť UPC o jej vyjadrenie k danej situácií. „Spoločnosť UPC pokračuje v rokovaniach s vysielateľom TV Markíza o novej zmluve. Zo strany Markízy ide o bezprecedentný nátlak, nasledujúci len dva dni po zaslaní zmluvy na podpis, v ktorých neakceptovala žiadne z našich pripomienok. Prijatie požiadavky Markízy o viac než 35% medziročné zvýšenie platieb za jej stanice (t.j. pri 3-ročnej zmluve ide o viac ako 105% nárast) by znamenalo výrazné zvýšenie cien pre zákazníkov, čomu sa snažíme zabrániť," uviedol pre Žilinský Štandard hovorca UPC Jaroslav Kolár.

VIDEO: Tu sranda končí. Skupinka medveďov prechádzala cez cestu

Mohlo by Vás zaujímať VIDEO: Tu sranda končí. Skupinka medveďov prechádzala cez cestu

Okrem toho UPC tvrdí, že k tomu je tlak na vyradenie českých staníc a požiadavka zakázať divákom preskakovanie reklám v archíve. „To potvrdzuje záujem Markízy zvyšovať svoje zisky na úkor zákazníkov a ísť proti záujmom slovenských divákov. Veríme, že sa takýmto správaním ‚rodinnej televízie‘ budú zaoberať príslušné orgány, najmä Protimonopolný úrad," vraví Kolár, ktorý dodáva, že každopádne, mediálnu snahu TV Markíza o uzavretie zmluvy s ich spoločnosťou vítajú a nebránia sa v dobrej spolupráci, pretože im záleží nie o biznis, ale o spokojnosť zákazníkov a pre nich chcú spraviť maximum.