Dopravné zmeny na nábreží v Bratislave sú veľmi nešťastným riešením, tvrdí analytik
Problém číslo jedna je podľa neho ten, že Bratislava nemá podzemnú dráhu. „Nemá takú dopravu, ktorá nie je závislá na počasí, či hustote premávky. To je hlavný dôvod, prečo ľudia nevyužívajú verejnú dopravu, lebo nevedia, koľko im bude trvať cesta," uviedol s tým, že keby bola verejná doprava spoľahlivá, využívalo by ju viac ľudí.
Podľa Bazovského je potrebné preferovať aj cyklistov, ale v primeranej miere. „Nábrežie je už teraz vyťažená trasa a to je ideálne počasie. Na Slovensku sa dá jazdiť na bicykli do polovice novembra, potom budú štyri mesiace tie pruhy využívané minimálne," poznamenal analytik. Elegantným riešením by podľa neho bolo dať na nábrežie svetelné dopravné značenie, aby vo vyhradených pruhoch v určitých časoch mohli jazdiť iba cyklisti a MHD, tak ako to funguje napríklad na diaľniciach alebo bežne v zahraničí.
Doprava po moste od Einsteinovej je podľa Bazovského postačujúca, problém však nastáva na križovatkách. „Napríklad z mosta Apollo prídu vodiči zas len na križovatku a tam vznikajú kolóny," poznamenal s tým, že aktuálnym riešením sa na nábreží znížila priepustnosť automobilovej dopravy, čo potenciálne zhoršuje ovzdušie a agresivitu vodičov. „Tí sa potom snažia dobehnúť stratený čas napríklad prekročením maximálne povolenej rýchlosti," doplnil dopravný analytik.
(sita)