Európa je výrazne pozadu v pretekoch o suroviny používané v batériách do elektromobilov

Podľa zverejnených informácií, ktoré analyzovala bruselská kampaňová skupina Transport & Environment (T&E), si výrobcovia automobilov zabezpečili zmluvy na 16 percent lítia, kobaltu a niklu potrebných na dosiahnutie svojich cieľov v oblasti predaja elektromobilov do roku 2030. Informoval o tom britský denník Guardian.

Výrobcovia automobilov zverejnili dohody, ktoré by pokryli len 14 percent lítia, 17 percent niklu a 10 percent kobaltu potrebných na splnenie cieľov do roku 2030.

Výskumníci zistili, že dvaja najväčší svetoví výrobcovia elektromobilov, Tesla v USA a čínska spoločnosť BYD, sú v zabezpečovaní prístupu ku kľúčovým surovinám výrazne ďalej ako mnohí ich európski konkurenti.

Batérie používané v rôznych zariadeniach od mobilných telefónov až po automobily sa vyrábajú z presne kontrolovaných kombinácií kovov. Celosvetové preteky spočívajú najmä v hľadaní dostatočného množstva lítia, najľahšieho kovu, ale v mnohých batériách sú dôležité aj kobalt a nikel.

EÚ a Spojené kráľovstvo zakážu predaj nových automobilov na fosílne palivá v roku 2035.

(guardian)