Starý most má nesmierny význam pre Bratislavu. Denne ním prejdú tisíce ľudí
Most spája nielen obytnú časť so záujmovým územím Starého Mesta a blízkeho okolia, ale aj rekreačnú a oddychovú časť v okolí.
Pre cyklistov a chodcov bol most otvorený v máji 2016, električka po ňom začala premávať od júla. „Ide o jeden z najvýznamnejších mostov v Bratislave, ktoré spravuje hlavné mesto. Je to zároveň ‚ekologický' most, keďže je určený pre peších, cyklistov a ekologické električky," uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla.
Most je významný pre cestujúcich, ktorí sa prepravujú električkou, rovnako aj pre peších a cyklistov. Počas pracovných dní prepraví električka v úseku Šafárikovo námestie – Sad Janka Kráľa viac ako 15 680 ľudí, počas prázdnin viac ako 12 890 ľudí.
Počas víkendu cez most prejde skoro 10-tisíc chodcov a 2 500 cyklistov denne. Cez pracovný týždeň prejde po moste skoro až 7-tisíc chodcov denne, pri cyklistoch evidujú 2-tisíc denných prejazdov obojsmerne.
V súčasnosti sa pracuje na druhej etape výstavby električkovej radiály, ktorá nadväzuje na prvú etapu Šafárikovo námestie – Bosákova. Električková trať má byť predĺžená na koniec Petržalky, do Janíkovho dvora, v okolí ktorého vzniká aj nové petržalské sídlisko Slnečnice.
Pre hlavné mesto je petržalská električka jedným z najvýznamnejších dopravných strategických projektov.
Rozšíriť sa ním má kapacitná verejná hromadná doprava naprieč mestskou časťou a ešte efektívnejšie sa má prepojiť najväčšie slovenské sídlisko s centrom mesta.
Po dokončení projektu a spustení električky až do Janíkovho dvora je predpoklad, že sa výrazne odbremení autobusová aj individuálna doprava na Moste SNP, prípadne na Moste Apollo.
Význam Starého mosta ako najdôležitejšieho priameho dopravného prepojenia Petržalky so Starým Mestom, ale takisto s ostatnými časťami Bratislavy, by malo zvýšiť aj dobudovanie doplnkovej infraštruktúry. Tou je napríklad aj cyklotrasa spájajúca celú Petržalku s priamym napojením na Starý most.
„Bez eurofondov by mesto nedokázalo financovať oba projekty z vlastných kapitálových zdrojov a kvalita života a rozvoj dopravy by tak značne zaostávali za európskymi metropolami," zdôraznil Bubla.
Náklady na prvú etapu nosného dopravného systému a rekonštrukciu Starého mosta boli zmluvne stanovené na 70,6 milióna eur s DPH. V prípade projektu predĺženia električkovej trate do Petržalky v rámci druhej etapy je zmluvná hodnota 89 503 192,75 eura s DPH.
(tasr)