Štvrtina slovenských startupov chce odísť do zahraničia, ukázal prieskum
Zhruba 25 percent slovenských startupov sa chystá do zahraničia. Vyplýva to z prieskumu Slovenskej sporiteľne a spoločnosti Civitta, ktorý mapoval stav startupovej scény na Slovensku.
Tá je silná najmä v IT a zdravotníctve, pričom takmer polovica zo startupov dosahuje viac než polovicu tržieb v zahraničí. Kameňom úrazu však ostáva predaj – podnikatelia sa síce sústredia na vývoj produktov, no predajné stratégie zaostávajú.
Prieskum tiež poukázal na nízku diverzitu – ženy tvoria len 15 percent zakladateľov. Problémom sú aj financie, nedostatok talentov a nábor.
Až 60 percent investorov tvrdí, že je málo zaujímavých startupov, do ktorých by mohli investovať. Medzi odporúčaniami pre zlepšenie podnikateľského prostredia figurujú podpora vzdelávania, stabilné inštitúcie či prepojenie startupov so zahraničnými inkubátormi.
Slovenské startupy tak potrebujú nielen lepší prístup k peniazom, ale aj silnejšie väzby doma i v zahraničí.
(tasr, lup)