Prieskum: Najvyšší počet interakcií na Facebooku za uplynulý rok mal Uhrík. Nasledujú Fico a Taraba

Údaje vyplývajú zo stránky Politics.social. Medzi politikov s najviac interakciami sa zaradila aj prezidentka SR Zuzana Čaputová, nezaradený poslanec Milan Mazurek (Republika), poslanec Peter Pellegrini (Hlas-SD), bývalý predseda NR SR Andrej Danko (SNS) či premiér SR Eduard Heger (OĽaNO).

Z politických strán za uplynulý rok dosiahlo najvyšší počet interakcií hnutie Republika s 9,96 milióna interakciami, nasledoval Smer – slovenská sociálna demokracia (Smer-SD) s 8,21 milióna interakciami a hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) s 6,21 milióna interakciami. Vysoko sa umiestnila i strana Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko či Hlas – SD.

Najviac výdavkov na reklamu na sociálnej sieti Facebook mal v uplynulom roku Smer-SD, a to 53,2-tisíca eur. Nasleduje strana Za ľudí, ktorá minula na reklamu 51,5-tisíca eur a strana SaS, ktorá za reklamu zaplatila 41,1-tisíca eur. Vysoké výdavky na reklamu v uplynulom roku malo i Progresívne Slovensko, Kresťanskodemokratické hnutie či strana Spolu – občianska demokracia.

(sita)