Slovensko potrebuje vo svete zvýšiť povedomie o sebe
Ožila mestská turistika, zvýšil sa záujem o prírodné krásy, kultúrne pamiatky, kúpeľníctvo a akvaparky. Najnavštevovanejšie sú Vysoké a Nízke Tatry, Slovenský raj či Liptov. „Slovensko v minulosti dlhodobo nebolo konzistentne komunikované v zahraničí ako dovolenková destinácia, preto potrebujeme zvýšiť povedomie o Slovensku ako o značke,“ povedal vo štvrtok generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika.
Nová kampaň na podporu cestovného ruchu so sloganom Slovensko prekvapí! prezentáciu krajiny výrazne dynamizuje. Nový komunikačný koncept vykresľuje Slovensko ako krajinu prekvapivých zážitkov hodných objavovania. Kampaň bude reprezentovať krajinu na piatich zahraničných trhoch. Agentúra doteraz Slovensko predstavovala ako pokojnú a blízku krajinu.
„Hľadali sme koncept, ktorý nadviaže na branding krajiny z minulých dvoch rokov a efektívne zabezpečí pokračovanie. Podstatné boli pre nás kontinuita a zároveň dynamizácia pozicioningu krajiny a prinesenie vysoko zapamätateľného a dlhodobo variabilne použiteľného komunikačného konceptu,“ uviedla riaditeľka sekcie marketingu Slovakia Travel Daša Matušíková. Základná idea konceptu je založená na prekvapivých turistických zážitkoch. V novej komunikácii Slovkia Travel sa opäť objavuje aj slovenská najúspešnejšia lyžiarka a ambasádorka Petra Vlhová. V pravidelnej sérii vtipných online videí sa dozvie o viacerých zaujímavých miestach Slovenska, ktoré prekvapia aj ju.

Nové trendy v cestovnom ruchu podľa Slovakia Travel formujú budúcnosť dovoleniek. Toto odvetvie zažíva v súčasnosti rýchle zmeny, keď sa turisti, incommingoví touroperátori a regióny prispôsobujú novým trendom a očakávaniam cestovateľov. „Cestovný ruch je veľmi dynamická kategória, ktorá v súčasnosti prechádza značnými zmenami,“ uviedol Mika. Najviac je podľa neho cítiť prechod od masového k smart turizmu a návrat k prírode. „Slovensko však ani v jednom faktore nezaostáva, práve naopak. Máme nádhernú, nedotknutú prírodu, nechýbajú nám autenticita, bezpečnosť ani prekvapivé zážitky,“ dodal Mika.
Pri výbere dovolenky a dovolenkovej destinácie sa podľa Slovakia Travel do popredia dostávajú najmä udržateľnosť a ekologický aspekt. Stále viac cestovateľov uprednostňuje miesta a ubytovanie, ktoré sú blízko prírode. Cestovatelia hľadajú autentické zážitky, ako sú napríklad výroba lokálnych remeselníckych výrobkov, netradičné formy ubytovania či gurmánske zážitky spojené s ochutnávkou vína. Celosvetovým negatívnym aspektom v cestovnom ruchu sú v súčasnosti preplnené atrakcie a turisti vyhľadávajú pokojné miesta na načerpanie energie a síl. Bezpečnosť sa stala zásadným faktorom pri plánovaní ciest a má vplyv na to, ako si cestovatelia vyberajú miesto na trávenie dovolenky.
(sita)