Doprava: ŽSR chcú modernizovať 11,7 km trate medzi Čadcou s Krásnom nad Kysucou

Odhadovaný investičný náklad je zhruba 145 miliónov eur bez DPH, uvádza sa v projekte predloženom na posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA).        

„Cieľom modernizácie je uvedenie zastaraných a opotrebovaných konštrukčných častí železničnej infraštruktúry vrátane súvisiaceho technického vybavenia do normového stavu. Takisto zrýchlenie železničnej prepravy, zvýšenie bezpečnosti, zaistenie technickej interoperability podľa európskych štandardov a zvýšenie ekonomickej efektívnosti železničnej dopravy znížením jej prevádzkových nárokov,“ priblížili ŽSR.       

Náklady budú podľa štúdie realizovateľnosti „Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR – Čadca – Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať“ riešiť kombinovaným spôsobom financovania – príspevkom zo štátneho rozpočtu, z vlastných zdrojov ŽSR a z fondov Európskej únie.        

Na zlý stav slovenskej železničnej infraštruktúry upozornili v marci po vykoľajení českého expresu Pendolino v Žiline aj České dráhy (ČD). „Tento niekedy až tristný stav infraštruktúry nám spôsobuje okrem prenášaného meškania, a tým aj narušenia vlakovej dopravy na území ČR i súčasne zvýšené náklady na údržbu našich vozidiel jazdiacich po infraštruktúre ŽSR,“ uviedli v liste pre ŽSR.

(tasr)