Železnice SR potvrdili, že traťový úsek Poprad-Tatry – Vydrník zmodernizujú z nových eurofondov

„Financovanie bude zabezpečované z prostriedkov Európskej únie a prostriedkov štátneho rozpočtu ako spolufinancovanie,“ uviedla pre agentúru SITA riaditeľka odboru komunikácie a marketingu a hovorkyňa ŽSR Vladimíra Bahýlová s tým, že to už prerokovali s Ministerstvom dopravy SR. „Ide o projekt charakteru modernizácie tratí, pričom ŽSR aj vzhľadom na výšku zmluvných prác a stavebný charakter modernizácie riešia vždy prostriedkami EÚ a spolufinancovania štátneho rozpočtu,“ dodala k otázke, čo najviac zavážilo pri rozhodovaní o spôsobe financovania modernizácie úseku. Zmluvu medzi ministerstvom dopravy a ŽSR o poskytnutí nenávratného finančného príspevku z eurozdrojov na realizáciu investície zatiaľ neuzavreli, resp. nezverejnili.

Aj napriek dažďu si Trojkráľové poludnie nenechali ujsť stovky ľudí

Mohlo by Vás zaujímať Aj napriek dažďu si Trojkráľové poludnie nenechali ujsť stovky ľudí

Železničiari podpísali zmluvu na modernizáciu úseku Poprad-Tatry – Vydrník so Združením pod Dubinou, so spoločnosťami TSS Grade a Doprastav, vlani v decembri pred Vianocami. Stavebné práce majú trvať do 1 004 dní od odovzdania prvého staveniska, teda dva roky a deväť mesiacov. Kontrakt so zhotoviteľom uzavreli na základe výsledku ukončeného verejného obstarávania, aj súhlasu ministerstva dopravy. Modernizácia úseku umožní zvýšiť traťovú rýchlosť zo súčasnej trvalo obmedzenej na 80 kilometrov do 160 kilometrov za hodinu.

ŽSR po opätovnom vyhodnotení ponúk ešte v máji 2023 vybrali z troch účastníkov tendra ako úspešného uchádzača Združenie pod Dubinou. To navrhlo modernizovať úsek Poprad-Tatry – Vydrník za uvedenú najnižšiu cenu skoro 369 miliónov eur bez DPH. Oproti pôvodným odhadovaným nákladom 238,5 milióna eur je vyššia o viac ako 130 miliónov eur, čiže zhruba o 55 %

[link ur=https://kosice.standard.sk/536003/verejnost-moze-podavat-navrhy-na-cenu-mesta-aj-primatora-kosic]

Úsek pod Tatrami je súčasťou hlavnej domácej železničnej trasy Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou – štátna hranica s Ukrajinou. „Modernizácia úseku Poprad – Vydrník predstavuje ďalšiu etapu modernizácie tratí na sieti ŽSR a je pokračovaním modernizovaného úseku Lučivná – Poprad. Cieľom stavby je prestavba existujúcej železničnej dopravnej cesty s cieľom zlepšiť jej technické vybavenie a použiteľnoťi, a to zabudovaním moderných a progresívnych prvkov, a tým zlepšenia jej parametrov,“ priblížila po uzavretí kontraktu so zhotoviteľom Bahýlová.

(sita)