Posledný západný partner Ruska v autopriemysle opustil krajinu
Riaditeľ v rozhovore pre denník Vedomosti odmietol uviesť meno kupujúceho pri predaji podielu, ako aj výšku transakcie. Uviedol však, že Daimler sa od februára 2022 nezúčastňoval na fungovaní firmy Kamaz.
„Pre nás je oveľa dôležitejšie, že ukončenie vzťahov s európskymi partnermi, ktoré určite zmenilo náš produkt, neovplyvnilo našu schopnosť vyrábať úžitkové vozidlá a rozvíjať náš modelový rad,“ povedal Kogogin.
Z dôvodu vojny na Ukrajine opustili viaceré svetové značky ruský trh, poslednou bola kórejská automobilka Hyundai, ktorá v januári predala svoj závod v Petrohrade.
Vďaka technológiám Mercedesu (Daimler) mohol Kamaz výrazne zmodernizovať svoj modelový rad. V októbri 2013 sa tak začala sériová výroba traktorov generácie K4 (Kamaz 5490). Využívajú kabínu nákladného vozidla Mercedes Axor z roku 2001 vyrábanú v Rusku na základe licencie, ako aj dieselový motor Mercedes OM 457LA.