Banery zo športového podujatia neskončili na skládke. Ich využitie je skvelé

JASNÁ – Svetový pohár v alpskom lyžovaní bol v tomto roku najvýznamnejším športovým podujatím u nás. Okrem výnimočných športových zážitkov sa organizátori rozhodli dať podujatiu ešte iný rozmer. Podporili projekt spájajúci ekológiu a sociálnu pomoc a venovali použité reklamné banery projektu Odpadnesh. V rámci neho došlo k ich zrecyklovaniu na štýlové a praktické doplnky.

Recyklovanie bannerov Pekné predmety, ktoré vznikli z recyklovaných bannerov dostala aj americká lyžiarka Mikaela Shiffrinová. Foto: archív TMR/Tasr

V rámci významného medzinárodného športového podujatia boli použité na komunikáciu a reklamné účely desiatky rôznych pútačov z PVC materiálu. Namiesto ich odovzdania na skládku sa horské stredisko Jasná rozhodlo pre ekologickejšie riešenie.

„Grafické vizuály boli podľa nášho názoru mimoriadne vydarené, a tak sme hľadali spôsob, ako im dať druhý život. Možnosť ich opätovne využiť a popritom podporiť sociálne slabších a rozvíjať ich zručnosti nám prišlo ako skvelý nápad, takže rozhodnutie bolo jednoznačné a všetky sme venovali projektu Odpadnesh,“ informoval riaditeľ horského strediska Jasná Jiří Trumpeš.

Darovaný materiál použili na ušitie tašiek rôznych veľkostí, ruksakov, lunch boxov, ľadviniek, kozmetických taštičiek, obalov na notebooky a mobily. Všetky výrobky sú dostupné cez rovnomenný e-shop.

„Pridaná hodnota celého projektu je v tom, že u nás všetky tieto doplnky šijú osoby ZŤP, ľudia z marginalizovaných skupín, pomáhame takto jednorodičom, odídencom z Ukrajiny. Opätovnú hodnotu tak dávame nielen baneru, ktorý by bol pohodený niekde na skládke, ale aj ľuďom,“ vysvetlila podstatu zámeru projektová manažérka Odpadnesh Petra Nagyová.

Zdôraznila, že ich tak učia pracovným návykom a zručnostiam, ktoré im pomôžu nielen na pracovnom trhu, ale dávajú im pocítiť, že niečo dokázali. „Je to neuveriteľná hrdosť, ak ušijú prvú tašku a stretnú na verejnosti niekoho, kto ju nosí. Cítia, že práve vďaka projektu sa stávajú užitočnými aj pre spoločnosť,“ poznamenala manažérka.

Špeciálnu edíciu doplnkov vyrobili aj pre víťazky – Mikaelu Shiffrinovú a Saru Hectorovú, milé prekvapenie odovzdali aj Petre Vlhovej, ktorá sa v Jasnej zranila a preteky nedokončila.

Organizátori teraz informovali, že príprava podujatia trvala desať mesiacov, náklady naň vyčíslili na 3,8 milióna eur, na ich organizácii sa podieľalo 900 osôb. Do Jasnej prišlo počas športového víkendu 12-tisíc platiacich divákov, televízne prenosy sledovalo viac ako 100 miliónov divákov v 160 krajinách sveta.


Na stránke centrálnej banky je už niekoľko dní informácia o pokračovaní znižovania úrokových sadzieb. Čo teda čaká slovenské bývanie?
Prejsť na článok
K ikonickým miestam Košíc, ktoré nielen miestni, ale aj turisti s obľubou navštevujú, patrí najväčší a najstarší trh na Dominikánskom námestí. V sezóne je hotovou pastvou pre oči. Predajcovia ho však nevykresľujú až tak idylicky.…
Prejsť na článok