Bratislavská cyklotrasa na Vajanského nábreží rezonovala v parlamente. „Liberálny konzervatívec“ Dostál sa totiž v otázke cyklotrasy vidí „na úplne inej pozícii“ ako progresívci.
„Na rozdiel od kolegýň a kolegov z Progresívneho Slovenska nemám k novému riešeniu dopravy na Vajanského nábreží až taký pozitívny vzťah, nemyslím si, že to bolo šťastné,“ uviedol Dostál s tým, že kritiku cyklotrasy považuje za oprávnenú.
Dodal, že riešenie nie je dobré a úplne rozumie tým, ktorí sú k nemu kritickí. „Ja som nešofér, mňa sa to bezprostredne netýka, ja som tam nevyšiel s podvozkom na tie nárazníky, ale registrujem veľkú nespokojnosť a kritiku,“ skonštatoval.
„Nepredchádzala tomu participácia pri príprave, ale mocensky sa to pretlačilo. Keďže nie som progresívec, tak ani úplne nezdieľam ten zápal v boji proti autám a snahu vytláčať individuálnu automobilovú dopravu. Samozrejme, nech sa rozvíja cyklodoprava a hromadná doprava, ale motoristi a ľudia, ktorí používajú autá nie sú nepriatelia a nemali by sme sa k nim takto správať,“ dodal.
Dana Kleinert z PS vo faktickej poznámke zdôraznila, že ako motoristka a zároveň cyklistka odmieta výroky o vytláčaní motoristov. Podľa nej išlo o „rozširovanie možností pre iné formy dopravy“ a sledovanie trendov veľkých miest. S odvolaním sa na štatistiky si myslí, že „o pár rokov to bude cyklotrasa, ktorá bude hojne využívaná“.
Ďalší progresívec Ivan Štefunko pripomenul Dostálovi, že ako konzervatívec pred 15 rokmi neveril v klimatickú krízu, ale teraz už si to nedovolí tvrdiť. „My progresívci pozeráme dopredu, snažíme sa predvídať a učíme sa od najlepších, od najväčších miest,“ povedal Štefunko.
„My zase ako liberálni konzervatívci rešpektujeme ľudí, že sú nedokonalí a nemyslíme si, že politici vedia lepšie ako ľudia, čo je pre nich dobré,“ odpovedal Dostál a zarámcoval polemiku ako spor medzi liberálnymi konzervatívcami a progresívcami.
(nr sr)